divendres

El ja passat curs 2011/12

El meu últim apunt en aquest bloc va ser a principi de curs i ara ja l'hem acabat. He estat tot un curs sense publicar aquí entre d'altres coses perquè ha passat el que no volia que passés: l'Apunt docent al diari ARA i el bloc de l'escola han ocupat gran part dels meus esforços per seguir sent un blocaire i això ha anat en detriment del meu bloc de sempre.
Pel que fa al curs 2011-12 puc dir que he après moltíssim a cicle superior però m'ha costat més del que esperava i he passat dies molt durs. No és el mateix tractar amb alumnes de cicle mitjà que de cicle superior i sempre és complicat moure's fent equilibris entre el que seria un mestre dur i un altre que vol inspirar confiança en pre-adolescents. Qualsevol moviment cap a un dels dos costats provoca crítiques duríssimes, sublevacions pel que creuen que són injustícies o un abús de confiança en alumnes que encara no tenen definides moltes coses i que han de ser -i comportar-se com- nens grans a la força per fer el salt a l'ESO.  Ser el mestre de matemàtiques als dos sisè no ha ajudat gaire, tot i els meus titànics esforços l'assignatura és la que és i no és fàcil pel que fa a la motivació; tot i això, l'experiència m'ha agradat i vull repetir-la. Pel que fa a les TIC en anglès tampoc ha estat fàcil perquè pel tema idiomàtic en cada sessió fèiem menys contingut però es tracta d'anar agafant l'aire i segur que el curs que ve anirà millor.

 Ara, sense dubte el millor moment del curs va ser el passat 2 de juny quan vam anar a Madrid a rebre la "Peonza de oro" al millor bloc educatiu en la categoria de blocs escolars. Va ser la culminació a un esforç molt gran des de la comissió TIC que dirigeixo i un reconeixement a la feina que estem portant a terme.
Gent, passeu un estiu collonut tot i els nostres governants.
Salut
Foto (Paqui): "A l'entrega de premis a Madrid" Juny'12