dimarts

No progressa adequadament

Acabant el curs i enllestint els informes cada any tinc sensacions semblants relacionades amb el llarg estiu que tenen per davant els meus alumnes i de quina manera els pot beneficiar o perjudicar. N’hi ha que arriben a final de curs amb un bon nivell després de començar més aviat fluixos i l’aturada de quasi tres mesos no els anirà gens bé, aquests són els més perjudicats per un estiu llarg; són alumnes amb poc hàbit d’estudi a casa i de vegades amb ambients poc idonis per llegir una estona cada dia i fer alguna pàgina d’algun quadern d’estiu. Aquests alumnes perden durant l’estiu el que han guanyat a l’hivern i primavera, comencen el curs descol•locats i amb un camí una mica més llarg a recórrer que els altres.
Foto: "El Montseny des de Tona" de JRoca

2 comentaris:

David ha dit...

D'això es desprèn que (i) les vacances escolars haurien de ser més curtes? (ii) que els mestres també haurien d'escurçar les vacances? Tema interessant de debat.

JRoca ha dit...

David,
em llegeixen molts mestres i no vull crear-me enemics però és una obvietat que les vacances dels nens són massa llargues. Les vacances dels mestres són una altra història doncs el juliol en part es destina a formació i comencem l'u de setembre i no quan comencen els nens. El tema de debat és que les vacances de la resta dels mortals són massa curtes i s'haurien d'equiparar a les dels mestres, qui hi vota a favor?
Salut