dimarts

Vuitanta i vint fan cent

Avui a la tercera sessió del curs de gestió del temps i millora organitzativa ens han parlat del principi de Pareto i ens han demanat aplicacions pràctiques a la nostra vida quotidiana o laboral. Algú ha dit que el 20% dels alumnes esgoten el 80% dels recursos, algú altre ha dit que d'entre preparar el menjar i menjar-se'l la regla de Pareto funciona i jo penso que és de les poques coses interessants que estic aprenent en el curs, i no perquè ara em dediqui a buscar aplicacions pràctiques a tot això sinó perquè em fa gràcia cercar Pareto a la Viquipèdia i llegir dilemes.
Foto: "Teorema de les taques de pintura" de JRoca'08

7 comentaris:

miq ha dit...

Suposo que la fonètica del cognom de l'economista italià ens predisposa a veure-li una cara irònica a aquest principi.

JRoca ha dit...

Miq,
sens dubte hi té a veure, bon apunt.
Salut

Raül Escobar i Presseguer ha dit...

el dilema del presoner ... un gran joc de negociació que TV3 va convertir en el 6 a traició...

Roi ha dit...

Molt interessant, no coneixia aquesta teoria!

JRoca ha dit...

Raül,
gran apunt també el teu.
Roi,
jo tampoc la coneixia, d'alguna cosa m'haurà servit el curs.
Salut

zel ha dit...

Ja hi he anat a la Wiki, i ara sé que no sé res, osti, m'ha costat, eh? Mai n'havia sentit a parlar!!!!

JRoca ha dit...

Zel,
jo tampoc en sabia gran cosa i és ben interessant, almenys en tindré per conversa amb algun amic.
Salut