dimecres

El peatge de les visites escolars

Fa uns quants anys en una reunió amb els pares d'una nena que jo tutoritzava, aquests es van queixar d'una excursió a una coneguda fàbrica de iogurts del Vallès. L'argument que em van dir és que la marca pretenia vendre el seu producte als nens a base de regals; val a dir que cada alumne va rebre una petita mostra de iogurts de diferents gustos. Després de les explicacions vaig quedar força sorprès i em sembla recordar que els vaig dir alguna cosa així: qualsevol empresa que deixa entrar alumnes a les seves instal·lacions i en alguns casos inclòs destina un espai per aquest fet, sempre té finalitats comercials i són els pares els responsables de vetllar per un consum responsable dels seus fills ja que són ells i no els mestres els que van al súper a comprar on hi ha milers de productes i són ells, i no els mestres, els que en teoria han de veure la televisió al costat dels seus nens advertint-los del bombardeig publicitari.
Els vaig dir que entenia la seva postura però que per visitar una fàbrica per dins veient el procés de fabricació d'un producte hi havia aquest peatge.

2 comentaris:

de la Virginia Fochs ha dit...

mare meva, recordo pràcticament tots els anuncis!!! quina por! jjajajajaja I encara més preocupant: justament no recordo els referents a:

cotxes (no m'han interessat mai i a hores d'ara encara no tinc carnet)

bolquers (jo als 80 ja no en duia jajajaj i estava molt lluny de ser la ¡maMÁ! de l'anunci)

shandy (als 80 encara no bebia alcohol, tot i que la passió que sento ara per les clares potser ve d'algun efecte subliminal jajjajaj)

Interessant... ;-)

JRoca_Font ha dit...

Virgina Fochs,
sí, pel Youtube ciculen molts anuncis antics, és per perdre el temps una estona rememorant temps passats.
Salut