divendres

En Bolt poster no hauria aprovat educació física

Hi ha una creença força popular que relaciona l'educació física escolar i el rendiment esportiu. Partint d'aquí molta gent troba lògic que les qualificacions de l'assignatura vagin en concordança a uns resultats numèrics en la línia dels esports que veiem per la tele; d'aquesta manera hom creuria lògic que en Usain Bolt, en Leo Messi o la Gemma Mengual tinguessin bones qualificacions en educació física quan tenien edat de primària i ja destacaven en les seves disciplines esportives. No tinc ni idea de les notes que van tenir aquests esportistes però sé que si em creuo amb algun esportista o projecte d'esportista de l'esport que sigui no obtindrà la màxima qualificació si no compleix els objectius de l'assignatura, que dit sigui de passada, estan molt allunyats del rendiment immediat i molt propers als valors que han d'anar lligats als alumnes en edat de primària que són el fet de compartir, ajudar, participar, acceptar, valorar i mostrar-se tolerant, responsable i respectuós amb tothom; entre d'altres coses.

4 comentaris:

Vida quotidiana ha dit...

Potser aquesta creença popular és el resultat d'haver hagut de patir les "classes de gimnàsia", on el resultat de l'assignatura depenia exclusivament d'assolir uns registres mínims basats en estadístiques de ves a saber on... T'ho diu un que no va pasar del "sufi" ;-)

JRoca_Font ha dit...

David,
jo també vaig patir aquestes classes i em sembla recordar que les meves notes s'acostaven al "sufi", no m'agradava l'assignatura. Tens raó, és possible que aquesta creença tingui aquest origen.
Salut

zel ha dit...

Els eduquem en una altra mena de competitivitat, em sembla, la que ara fan servir ja l'aprenen...i suposo que es porta dins com un repte d'autosuperació, que estaria bé de poder ensenyar...

JRoca_Font ha dit...

Zel,
el repte d'autosuperació és important a l'escola, no cal dir que una persona motivada rendeix molt més i tot li surt més fàcil; el problema és que de vegades la gent es pensa que l'educació física escolar és esport i això no és veritat, primer cal conèixer el cos i després ja el farem servir, si cal, per competir, no es pot començar la casa per la teulada perquè després la canalla té el cap poc moblat.
Salut