dimarts

Portàtils que no ens porten pel bon camí

L'argument del Conseller economista és senzill: els diners que t'estalvies en no comprar els llibres de text els pagues ara per pagar la meitat d'un portàtil. Amb els diners recaptats es pagaran llicències digitals, infraestructures i formació del professorat.
Sí, és clar, però, si els nostres veïns d'això del "estado de las autonomías" no paguen el 50% del preu de l'aparell, com s'ho fan doncs per pagar les llicències digitals, infraestructures i formació del professorat? alguna cosa no rutlla, segueixen sense sortir els números; una vegada més el maleït greuge comparatiu però ara amb l'agreujant que fa massa poc que ens han parlat d'un finançament collonut que es veu que tot ho arreglarà.
Presses i més presses. Fa poc, en aquest bloc mateix, elogiava la iniciativa del catàleg d'equipaments que permetrà renovar "la flota" de material informàtic dels centres aquest curs que ara comença. La importància cabdal d'aquesta renovació ha de ser un bon impuls per la digitalització eficaç de les escoles i de ben segur incentivarà el professorat a formar-se com cal per afrontar el futur (present). L'aposta Linkat de les noves dotacions és un argument pel canvi de mentalització del professorat i un acostament a les CCAA més avançades en aspectes informàtics com Extremadura.
Presses i més presses. Zapatero disfressat de Maragall promet portàtils i, aquesta vegada, la cosa no va de Pere i el llop. Som-hi tots, portátil para todos, improvisa que fa fort. Molts centres sense cablatge adequat, molt professorat sense formació adient i molts alumnes sense formació adient ja que la informàtica, per la raó que sigui, en molts centres és poc més que fer servir el Clic i dibuixar amb el Paint. Es podran seguir les classes a cinquè si una part dels alumnes no domina els portàtils o és lent amb mecanografia? seran sessions productives?
Presses i més presses. I els continguts digitals? les presses han deixat gran part de les editorials amb els pixats al ventre i són poques les que tenen material.
Aquestes iniciatives requereixen temps de preparació i formació si no volem que estiguin condemnades al fracàs. Cal temps per preparar els alumnes en l'ús progressiu dels portàtils, no és normal que la majoria toquin per primera vegada un d'aquests aparells quan comencin a cinquè i que, a sobre, se n'hagin de responsabilitzar.
Ja ho veieu, no ho veig gaire clar.
Catalunya és l'únic lloc de l'Estat on les famílies hauran de pagar l'ordinador portàtil escolar: El Punt
Foto: "Rovellada" de JRoca'07

9 comentaris:

David ha dit...

Totalment d'acord. no es pot fer una casa per el teulat.

Rafel ha dit...

No conec prou bé el projecte d'introducció dels portàtils, però intueixo improvisació i presses; les editorials no se n'havien assabentat i de materials preparats hi ha pocs.
També em sembla que els càlculs es fan amb uns diners que ni són al sac ni ben lligats.
Ara que ha arribat una renovació del maquinari informàtic era més moment de formació generalitzada i més oportunitat que a les escoles els alumnes facin més seves habitualment aquestes eines.

Tot i així, salut, sort i portàtils.

JRoca ha dit...

David,
més clar l'aigua.
Rafel,
sí, l'aposta bona ara és la formació i aquesta introducció de portàtils és sinònim de presses. D'informació pràctica en falta força: vindran amb Linkat? amb Windows? se'ls emportaran a casa? etc.. molta improvisació i mesures llamineres que no solucionen problemes, més aviat en provoquen més.
Salut

David ha dit...

L'argument del "Tete" sobre el copagament em sembla molt correcte, però si s'aplica a tot arreu.

I compte amb les improvisacions, perquè potser venen amb segones. Fa unes quantes dècades, un canvi d'aquestes característiques (el pas de l'"aritmètica" a les "matemàtiques") va fer enormement ric al propietari de la fins llavors desconeguda editorial Santillana, un tal Jesús de Polanco.

JRoca ha dit...

David,
gràcies per l'apunt, precisament aquesta tarda estava comentant amb una companya temes d'aquests "estranys", n'han sortit uns quants.
Salut

zel ha dit...

Home, saps que em sembla que potser serà la manera de posar-nos tots les piles d'una punyetera vegada? El que si que m'emprenya, i molt, és que a Andalusia tot va que rutlla, sense pagar i extensiu a Primària i Secundària, i nosaltres, te fots, que diuen...

A mi no em fa tanta por el domini dels nanos, com el dels grans...si t'he de ser franca, veig a l'escola cada profe que fa plorar...

Vinga, que seran quatre dies de por i mil de glòria, no em diràs que no sóc optimista!

Jo el que vull són pissarres interactives, això sí!

JRoca ha dit...

Zel,
va, jo també m'apunto a l'optimisme! i jo també vull pissarres digitals al meu centre, m'imagino que amb el súper nou finançament en tindrem a totes les escoles i ens igualarem en recursos a altres terres.
Salut

Xevi Vilardell ha dit...

Jo vaig més enllà i crec que tot és una qüestió de que algú va fer un trapi amb una casa d'informàtica i ara tenim que algú ha vengut milers de portàtils i algú altre té les butxaques més plenes. No seria la primera vegada! És impressionant la improvisació de tot plegat, la manca de formació, d'informació i de coherència. Aquest el ZP es pensa que per tenir la gent contenta ha d'anar fent regals: ara portàtils, ara xecs de 400€, ara una ajuda pels cotxes... I tot al final, t'adones que és una estafa. Els portàtils n'haurà de pagar la meitat la família, l'ajuda dels cotxes n'ha de pagar un tros l'autonomia corresponent. De què va aquest tio? I ara es posa a jugar amb l'educació! Com si no en tinguéssim prou amb el que tenim aquí!

Ricard ha dit...

Un més que se suma a aquesta mar de dubtes i que també hi veu assumptes foscos en tot plegat.