dimecres

Els milions de la LEC

Això de la Llei d'Educació de Catalunya (LEC) és un tema recorrent per gran part de la població i en alguns temes de debat sembla una mica com la Constitució en el sentit que tothom l'interpreta a la seva manera. La Generalitat, a través del portal gencat.cat, dedica un apartat on s'explica amb claredat aquesta llei que desenvoluparà al màxim les competències del nostre estatuet. Llegint els articles de la llei jo considero que és una bona llei en línies generals i que pot aportar molt a l'escola catalana d'aquest segle. Vull ser optimista, ja n'estic fart de tant pessimisme al gremi!
Això sí, dins de la llei hi ha el tema del finançament que em descol·loca una mica, o potser és el Conseller economista el que em deixa offside?; bé, tant de val, em costa d'entendre que les famílies catalanes hagin de pagar la meitat dels portàtils quan la LEC farda d'haver aconseguit el 6% del PIB en els propers vuit anys i 1500 milions d'Euros més que ara; 1000 en els propers quatre anys. Diria que això és una altra constatació de les presses a l'hora d'iniciar aquest pla dels portàtils a cinquè. M'hauria agradat sentir el Conseller economista dient-li al ZP que prorrogaria el pla fins a tenir les bases suficients per garantir-ne l'èxit, però ja hauria estat massa, oi?
Consulteu la LEC
Foto: "No hi ha base" de JRoca'09

3 comentaris:

Sílvia i Anaïs ha dit...

Estic d'acord amb tu que la Lec és prou bona però s'han de polir aspectes i un d'important és el finançament, però no tant sols econòmic sinó també en recursos humans.
Lo dels ordinadors se m'escapa una mica: les famílies han de pagar, la infraestructura de les escoles no està preparada per posar-los a les aules, els mestres tampoc estan prou preparats per donar les classes amb ordinador, etc són molts canvis que volen diners i temps de preparació.

Xevi Vilardell Bascompte ha dit...

La LEC és bona? Em podeu explicar perquè?

JRoca_Font ha dit...

Sílvia,
tens tota la raó en això dels recursos humans, esperem que aquest anunciat augment de recursos econòmics també repercuteixi en els recursos humans.
Xevi,
si llegeixes l'enllaç de la llei veuràs que hi ha moltes coses positives, evidentment hi ha detalls que no agraden però la millora per mi és evident.
Salut