divendres

Recomanacions de cara a l'estiu

Acabo d'actualitzar les recomanacions culturals que cada trimestre poso al bloc (a la part dreta, a baix).
Bé, aquesta vegada he optat per un llibre fascinant que he acabat de llegir fa poc: Els pilars de la terra de Ken Follet. Sí, ja ho sé, ha esdevingut un llibre mediàtic i tot el que vulguis però val la pena llegir les quasi 1300 pàgines per endinsar-se a una època cruel magistralment explicada.
De disc he optat per un dels meus clàssics de sempre, em refereixo al Vs de Pearl Jam. Per mi és el seu millor disc ja que transmet força l'escoltis com l'escoltis. A més té grans temes com aquell Rearviewmirror (jo l'hagués titulat adrenalina aquesta), aquell Go, Animal a més d'un Daughter. Sempre l'aconsello a amics i normalment no es decepcionen.
Per la cançó he escollit una preciosa peça d'aquell paio que té veu de Bourbon, en Tom Waits. És del Small Change que possiblement és el disc que més he escoltat d'ell (i en tinc més d'una dotzena). De cançó en podria haver escollit ben bé 8 o 9 però avui m'ha vingut bé aquesta. Aquest home destila blues, rock, jazz i molt whisky barat al costat del piano.
De pel·lícula aquesta vegada n'he escollida d'un dels meus directors preferits autor de diverses obres d'art, el gran Julio Medem. En podria haver triat una altra però Vacas té una ambició admirable per ser una opera primma. M'agrada com està filmada, el guió, els actors, la música, el tema, tot. No m'estranya que l'hagi vist almenys cinc vegades.



De lloc he escollit Formentera perquè és una illa captivadora, hi he de tornar però com que no puc almenys us l'aconsello a vosaltres.


Salut, pau i República.

3 comentaris:

bitxuverinosa ha dit...

té vostè més d'una dotzena de discos de tom waits?

potser li interessa visitar la màquina dels ossos

http://maquinadehuesos.blogspot.com

i si no, doncs res

tampoc no ens enfadarem per això

Anònim ha dit...

Com sempre interessant les teves recomanacions. Julio Medem és segurament el director de cinema més interessant del cinema espanyol actual. M'agrada especialment Tierra i Los amantes del Círculo Polar. Estic esperant la seva nova estrena. Suposo que no tardarà.
Encara em fareu llegir Los pilares de la Tierra.
Bon Estiu

JRoca_Font ha dit...

Bitxuverinosa: molt interessant la pàgina de Tom Waits i el munt d'enllaços que hi ha a trevés d'ella. Aquest estiu m'hi passaré sovint.

Ricard: A mi en Medem no m'ha decepcionat mai i crec que no ho podrà fer mai, el trobo el millor director estatal. També em va agradar molt "Lucía y el sexo" y "la Ardilla Roja". Les dues que dius són genials.
Sobre els "Pilars de la terra" doncs ja veus, un altre que te'l recomana, per alguna cosa serà, és un llibre especial i molt ben ambientat en una època.
Salut i bon estiu!