diumenge

El maltractament infantil legal


Divendres vaig anar a concert d'en Comelade a Vic, fantàstic, com era d'esperar.
Arribant a casa, a quarts de dues, em van parar per fer un control d'alcoholèmia per primera vegada en els tretze anys que porto de carnet.
- Ha begut alguna cosa?
- No.
- Tingui.
- Què he de fer?
- Col·loqui la boquilla pel costat petit al forat i després bufi fins que s'apagui.
- Val.
Bufo.
- Zero zero, ja pot marxar.
- Adéu, bona nit.
Anava sol. Arribant a casa em vaig preguntar què m'hauria passat si hagués marcat unes dècimes, vaig entrar a Permiso por puntos idioma valencià i ho vaig consultar. De pas vaig comprovar que no està penat ni amb un sol punt fumar al cotxe mentre es condueix però que hi ha una campanya a la DGT (idioma único) per recomanar no fer-ho. Quina pena, no s'atreveixen, es pensen que amb una campanya ja ho arreglen tot, mireu, si fan un cartell hi tot, ja tenen la consciència tranquila amb el cartellet. Reconeixen que per culpa de les distraccions hi ha milers d'accidents, 55.818 persones van ser víctimes de distraccions al volant el 2004, es veu que les distraccions provoquen el 39% dels accidents, quants morts, quants ferits, quantes persones ancorades en cadira de rodes de per vida... No diuen res dels incendis forestals provocats per gent bruta que tira les burilles per la finestra i el més preocupant, no diuen res dels infants, res de res.
Anem a les conclusions:
- Pots fumar mentre condueixes encara que és considerat una distracció important i que les distraccions provoquen accidents, molts de mortals.
- Fumar és molt dolent, ho posa al paquet hi tot. Tot i això, pots fumar al volant encara que a darrera o al costat portis criatures.
- Si no portes les cadires homologades et treuen punts en canvi si els fumes a la cara no passa res, són els teus fills i com que són teus fas el que vols amb ells. El fum està a l'aire i si obres la finestra surt tot, tot i tot.
Fastigós
Reflexionem: fotre una bofetada a un nen és considerat maltractament infantil, fumar davant d'ell en un espai petit no.

1 comentari:

Mariant ha dit...

Tens tota la raó.És increible que es permeti fumar als cotxes, conduint i portan la canalla.Tot comporta un perill que molts no volen veure i als que el veiem ens titllan d'exagerats.