dimecres

3x3=9


Ahir de bon matí, mentre els alumnes penjaven les jaquetes als penjadors, vaig aprofitar per escriure, mig furtivament a la pissarra: 3x3=9 sota de la data. Tot seguit vaig esperar les reaccions sense dir res. I ja va saltar el primer:
- Què vol dir això?
Jo no deia res.
- Ja ho sé, és la data! mireu 3 de març del 2009!
- Molt bé!
- I demà què posaràs?
- Demà, no crec que pugui posar 4x3, oi?
- No, demà no.
Uns segons... cada vegada hi havia més alumnes atents a la improvisada conversa.
- Jordi, divendres podem posar 6+3=9!
Ja està, ho havia aconseguit! Em tocava sessió d'EF amb l'altra quart i me n'havia d'anar, això sí, amb un somriure i amb la certesa que a la següent hora em vindrien amb més operacions matemàtiques jugant amb les dates.
Foto: "Vestint les bessonetes" de JRoca'09

7 comentaris:

Josep Comajoan ha dit...

I el dia 12:

12-3=9

JRoca ha dit...

Josep,
me l'apunto i el dia 12 els diré que pensin en una operació que pot fer-se amb la data, a veure què passa.
Salut

miq ha dit...

Molt bona aquesta!

Anna i Lluís ha dit...

molt bo!! segur que han estat tot el dia donant-li voltes a les operacions!

JRoca ha dit...

Miq i Anna i Lluís,
va estar bé i van sortir uns quants números més.
Salut

Sylvie ha dit...

Feia dies que no entrava... havia oblidat posts com aquests.
Genial.
Una abraçada

JRoca ha dit...

Sylvie,
gràcies pel comentari.
Una abraçada.