diumenge

La "calderilla"

Aquests dies a l'hora de matemàtiques estem fent equivalències i després d'una estona intentant explicar-les a la pissarra em vaig girar per comprovar que no em feien gaire cas.
- A veure, què preferiu tenir? mig quilo d'or o 500 grams d'or?
Quan faig aquestes preguntes ja sé què trobaré a les cares dels meus alumnes: n'hi ha que s'escarrassen a trobar la solució, n'hi ha que ni s'hi esforcen i pretenen passar desapercebuts i després hi ha els que busquen a tota velocitat alguna resposta ja sigui a l'aire mitjançant el so o a la comunicació corporal dels seus companys.
- A veure tu, digues.
- És el mateix.
- Estàs segur?
Silenci.
- Estàs segur o no?
Silenci.
- Pica a la taula i digues que és el mateix.
No sé si és gaire pedagògic però de vegades els faig clavar un cop de mà a la taula mentre diuen la resposta, és per refermar la resposta i guanyar en seguretat.
- Vinga, un altre exemple. Què preferiu tenir 2 Euros o 200 cèntims?
- Jo 2 Euros.
- Però si és el mateix, no?
- Si home, 200 cèntims ocupen molt en calderilla.
Foto: "Targetes" de JRoca'09

3 comentaris:

zel ha dit...

Jajaja, aquest darrer et va empaitar de ple!!!! Una conversa típica, però vol dir que ja té superat el moment aquell en que l'espai guanya!

Anna i Lluís ha dit...

hehehe!! que bo, oi tant que et va deixar amb un pam de nas!! hehehe, la calderilla ditxosa... molt bo això del cop de mà a la taula!

JRoca ha dit...

Zel, Anna i Lluís,
em va ben retratar el nano!
m'ho passo molt bé amb la meva classe perquè tenen sortides boníssimes!
Salut