dijous

Osonosfera piu, piu, tweet, tweet. Per molts anys!

Demà divendres es celebra a Taradell el primer aniversari de la comunitat blocaire Osonosfera i el Twitter serà un dels temes a debatre en la xerrada que es farà a la biblioteca Antoni Pladevall i Font a les vuit del vespre.
Recordo un article del País on es parlava de les TIC aplicades a l'escola britànica i esmentaven el Twitter a part d'altres eines com els blocs, la Viquipèdia, podcasts : Los colegiales ingleses entran en la era de los blogs y Wikipedia.
Bé, com a coordinador TIC (o TAC) entenc que a l'escola s'introdueixi la Viquipèdia, els podcasts, els blocs, el correu electrònic i diferents programes d'edició ja siguin d'àudio o vídeo però, el Twitter? el Twitter a l'escola*? per molt que ho intenti no li veig una aplicació pels alumnes; pels mestres està clar que sí doncs pot ajudar a trobar molta informació a partir de subscripcions a diferents canals però pels alumnes no ho acabo de veure clar, el que més em preocupa del microblogging amb alumnes és la necessitat d'estar "online" moltes hores al dia, no crec que sigui gaire bo a aquestes edats, ja tindran temps d'estar enganxats onze mesos a l'any....
Què en penseu vosaltres?
* Primària s'entén.
Foto:"Posa't bé per la foto Puput" de JRoca'09

7 comentaris:

Josep Comajoan ha dit...

Efectivament, ara per ara, la necessitat que els alumnes estiguin connectats tot el dia no la trobo la més atractiva de totes. Amb tot, si anem cap a una societat hiperconnectada (amb tot el que té de bo, i també de dolent si se'n fa un ús inadequat), no veig per què a mig o llarg termini els alumnes han d'estar aïllats i no poden estar connectats. Pel que fa al Twitter, penso que l'exercici de concisió que t'exigeixen els 140 caràcters, han de ser més bons que dolents. Ens veiem avui a l'Osonosfera a Taradell!!!

Trina Milan ha dit...

Estic d'acord amb el Josep..crec que també els alumnes han de ser a les xarxes socials, la nostra feina serà gestionar-ho...però són eines que estan al carrer per tant han de ser a l'escola....salut..ens veiem

elmaestrojuan ha dit...

Sempre i quan no siga alguna cosa esporàdica i s'entenga dintre d'una unitat didàctica o de treball, em pareix bé. Jo he fet servir el Messenger i ha estat una bona experiéncia. No hem de pedre de vista que poden ser ferramentes útils.

JRoca ha dit...

Josep,
la societat hiperconnectada hauria de tenir connexions a Internet gratuïtes per ser justa. L'escola no pot estar aïllada en connexions però si que ha d'estar aïllada d'aplicacions no educatives o que no aportin gran cosa. Parlo de primària. D'altra banda els 140 caràcters són un evident perill ortogràfic com ho són també els SMS i el Messenger. Ens veiem aquest vespre.
Trina,
jo sóc partidari de "deixar" entrar a l'escola només les eines que tinguin valor educatiu, el Twitter ara mateix a nivell de primària no té utilitat, o almenys no li sé trobar. S'haurien de donar condicions de gratuïtat de connexions ja que en cas contrari molts alumnes no tindrien opcions de connectar-se a casa, només en biblioteques si és que no veten les xarxes. Veig viables els blocs, els e-mails i altres temes però les xarxes socials no les veig ara mateix a l'escola. Ens veiem aquest vespre i ho acabem de discutir.
Elmaestrojuan,
bé, en teoria, cada UD hauria de contenir elements TIC segons la nova ordenació que parla de competències digitals però a la pràctica crec que va per llarg. Amb la introducció del Gmail a l'escola hem fet sessions de xat intern i han estat profitoses però són eines que són complicades de gestionar. Els mestres hem d'estar al dia i experimentar amb les TIC, cal saber de quina manera aquestes eines ens poden ajudar a la feina diària.
Salut

Rafel ha dit...

Nosaltres hem començat aquest any un bloc de participació de sisè de Primària.

No hi havia cap tema proposat, simplement anar parlant de vivències: de casa, de la ciutat, de l'escola... i alhora participacions de mestres que els recordem alguna activitat que farem, la comentem, els diem on hem penjat les fotos, etc...

Quina era la prioritat? Arrencar-lo i fer que s'acostumin a aquest vehicle de comunicació tot fent servir el català ( A una ciutat on el castellà és la llengua d'ús habitual )

Faltes? Les que vulguis i més.
Qui ha participat més? Molts que fa un o dos anys no tenien ni idea d'on era Catalunya, que junt amb molts altres han trobat un vehicle on expressar-se sense por ( EN CATALÀ, no ho oblidem )i ser valorats com a alumnes i com a persones.

Participació de mestres que diuen quan no toca "Jo no en deixaria passar ni una " ?
La que ja us podeu imaginar.

Aquesta és la nostra participació, pel que fa al Twitter el veig un pèl lluny i que hem d'utilitzar eines TIC educatives que tinguin una fàcil gestió. Perquè sabem també que s'estan comunicant per xarxes que no estan aportant gran cosa, més aviat el contrari.

Salut

JRoca ha dit...

Rafel,
molt bon exemple de com les TIC poden ajudar a integrar a la societat uns alumnes i fomentar l'ús de la llengua catalana. Em quedo també amb la part final de la teva aportació sobre les xarxes socials. Gràcies per comentar.
Salut

adriana ha dit...

Jordi gràcies pel comentari! Des de dissabte que volia posar-me a escriure sobre la trobada d'Osonosfera, però em faltava temps entre tants apunts i examens. Per cert, desisteixo, no puc sintitzar tant!! 140 caràcters és res, per això crec que en quan a contingut no sempre el twitter serà un substitut del bloc, al menys no en el meu cas, impossible! :)

Que tinguis una molt bona revetlla!!