dimarts

100 preguntes, i respostes

El Periódico de Catalunya es mulla amb 100 preguntes sobre l'estat de l'educació al nostre país, sobre el NM educatiu. Us copio algunes preguntes i respostes que he escollit de les 100, us aconsello que us les llegiu totes tan si sou mestres com si sou pares o altra gent interessada en l'educació:
1.¿El mestre ha perdut consideració social? El docent no té la credibilitat d'abans. I fins i tot hi ha famílies que, en situacions de conflicte, li falten al respecte. El dèficit de prestigi social condiciona inevitablement l'exercici de la professió. Aquesta situació no es produeix en l'ensenyament superior, en què el professorat conserva un halo de reputació social. 68.¿És baixa la despesa pública en educació no universitària? Espanya, amb un 3,28% del PIB, enfront del 3,98% de la UE, era un dels països que menys invertia en ensenyament no universitari el 2004. I Catalunya, amb un 2,14% del PIB, una de les comunitats espanyoles que feia un esforç més baix. 92. ¿Hi ha personatges públics que exerceixen una influència nefasta sobre els escolars? Sí, quan es vanaglorien, a través dels mitjans de comunicació que tenen un gran impacte –com la televisió–, d’haver-se valgut de l’astúcia abans que de la intel.ligència o l’esforç per triomfar en la vida.
Foto: "La ràdio-fórmula no mola" de JRoca

2 comentaris:

Marta (volar de nit) ha dit...

Confesso que últimament tinc la sensació que apareixen informes com bolets. És així? Tot plegat em confon. Què llegeixo, aquestes preguntes? l'informe PISA? el de la Fundació Jaume Bofill?

Anònim ha dit...

Tothom parla d'educació menys mestres i pedagogs/es. Tothom pot opinar, però per mi l'opinió no és vàlida si no és amb criteri.
Sempre s'avaluen les mateixes matèries. Vivim en una societat on el més important són les matemàtiques i la llengua. On s'observa la música, l'educació físic, l'educació artística..? De què se n'ha fet de les intel·ligències múltiples?
Cecília Jufré Pou