dimecres

Els voltors famolencs

S'ha criticat molt la introducció de la nova prova a sisè de primària i jo no veig que n'hi hagi per tant. El Departament necessita saber com funciona el sistema per així intentar trobar les formes d'arreglar-lo, no ho veieu així? ja sabeu que no sóc precisament el president del club de fans del senyor economista que fa de Conseller d'educació però quan una cosa crec que la fa bé, o almenys amb bones intencions, tampoc cal que se li posin pals a les rodes.
El que no acabo d'entendre és com un tema com la prova a sisè s'ha magnificat tant; cada dos per tres fem proves diferents per obtenir dades que ens permeten conèixer les diferents situacions a l'escola i no passa res. Aquesta vegada, com acostuma a ser habitual, els voltors famolencs a la recerca de carronya que són part de la premsa nacional, han tret els grans titulars que l'única cosa que provoquen és malestar a la comunitat educativa.
Recordo el titular d'una emissora de ràdio catalana el dia que es van fer les proves:
"Les proves de sisè s'han desenvolupat sense incidents".
És clar, què et pensaves periodista? potser grups de nens de sisè fent barricades amb contenidors cremant i antiavalots repartint llenya? potser que algun sonat entrés a algun centre amb una metralladora i buidés el carregador al crit de "No volem les proves de sisè!!!"? vinga va.
Alguns periodistes fan més mal que bé.
Foto: "El respecte no s'hereta" de JRoca'09

3 comentaris:

Emili ha dit...

Jordi, jo he estat tutor de sisè i hi vaig estar present quan les passaven. Afortunadament, no hi va haver cap incident...

Xevi Vilardell Bascompte ha dit...

Jo estic completament d'acord amb tu. Crec que la gent avui en dia té poc esperit crític i que en Maragall només falta que obri la boca perquè tothom se li tiri a sobre (cosa que normalment es mereix). Però sempre hi ha l'excepció que confirma la regla i, en aquest cas, crec que a vegades es té una certa por a ser avaluat o a avaluar la feina que un fa (i més si es fa des de fora). Ara, per mi la lectura que se n'ha fet dels resultats és massa simplista: 1 de cada 4 alumnes no arriba als mínims, per tant el sistema educatiu ha de millorar. Jo dic: 1 de cada 4 famílies no arriba als mínims. L'atenció que donen als pares als seus fills ha de millorar i, malauradament, per això no hi ha recursos que valguin.

JRoca_Font ha dit...

Emili,
em tranquil·litza que no hi haguessin incidents... ;-)
Xevi,
ens ho podríem mirar diferent: 3 de cada 4 superen els mínims! oi que queda millor?
La veritat és que amb determinades situacions familiars i socials d'un percentatge de l'alumnat és més que normal que no superin aquestes proves.
Salut