diumenge

Mestres amb molta expertesa

Llegia al bloc d'Educació una justificació a les retallades feta per Jaume Graells, director de l'educació bàsica i el batxillerat. Diu que "hem de prendre consciència de la gravetat de la situació" i coses per l'estil, val. Però en l'escrit hi ha una part que voldria copiar perquè em digueu la vostra opinió:
"D’altra banda, el creixement del nombre d’alumnat nouvingut s’ha frenat en els últims cursos i el nombre d’aules d’acollida també ha començat a reduir-se progressivament. Així mateix, els centres i el professorat en general han adquirit més coneixement i expertesa per a l’acollida d’alumnat amb necessitats educatives especials (inclòs l’alumnat nouvingut.)."Això significa que com que ara ja som "experts" no calen tants reforços en educació especial? m'ho sembla a mi o ho està justificant així?

6 comentaris:

Susanna ha dit...

Sí, Jordi, així queda justificada la retallada en recursos per a educació especial.
Som experts, sabem tractar qualsevol tipus de situació nova que apareix a l'aula... perquè tots tenim mooooooolta experiència. I és per aquesta experiència demostrada que no ens podem jubilar perquè entri gent nova (que encara no és experta), ni podem agafar baixes, perquè no es poden cobrir aquestes amb gent "encara inexperta".
Així anem.

Galderich ha dit...

Només haig de ratificar el que diu la Susanna. Primer retallem i després justifiquem com sigui aquesta retallada... això si, després mirarem amb preocupació les estadístiques sobre educació i durant una setmana ens flagel·larem... i després, res de res.

Eric Vila ha dit...

JO diria que el fet d'haver-nos deixat desenperats davant de situacions complicades dins l'aula ens ha donat un grau en saber espavilar-nos sense recursos, ara bé d'aquí a justificat la retallada és una mica greu ho veig com un "ara que ja en sabeu espavileu com ho heu fet fins ara".
Èric Vila

JRoca ha dit...

Susanna,
veig que ho veus com jo.
Galderich,
també d'acord amb tu.
Èric Vila,
sí, el fet d'haver d'espavilar-nos és positiu però en temes materials com ser creatius a l'hora de gastar poc. Una altra cosa són els recursos humans, si hi ha nens amb NEE i no els atenem correctament la cosa no pot rutllar de cap manera.
Gràcies a tothom per aportar.
Salut

Yolanda ha dit...

És una manera més de justificar de manera poc argumentada i totalment il·lògica la retallada en el futur de l'educació.
Pels mestres que treballem en el camp de l'Educació Especial i ens preocupa realment l'atenció a la diversitat aquests arguments signifiquen una burla considerable a la nostra feina i a la nostra vocació.
És una manera de justificar allò que realment és injustificable. TOTS els nens i nenes es mereixen el millor i, el millor passa per dotar-los de tot allò que necessiten per atendre realment les seves necessitats.
Felicitats Jordi pel teu article; m'ha encantat!
Salutacions,
Yolanda

JRoca ha dit...

Yolanda,
poca cosa puc afegir, només dir-te que estic d'acord amb el que dius. Gràcies per comentar, passa quan vulguis.
Salut