Procés avaluatiu
Avaluacions:
Avui reunió d'avaluació fins a un quart de quatre. Repassem alumne per alumne i prenem decisions consensuades.
De vegades, en casos molt concrets, és millor suspendre (NM) com a toc d'atenció perquè el sol fet de posar un PA fa que hi hagi pares que es pensen que tot va perfecte. Portem una pila d'anys amb aquest sistema i no veig que hagi funcionat pel que fa a la informació precisa del procés avaluatiu.
9 comentaris:
Sincerament, a mi tampoc m'acaba d'agradar aquesta manera d'avaluar, crec que per un nen/a i per les famíles és bo saber exactament en quin nivell es troba.
Això del NM i del PA és un error absolut. Nosaltres a l'escola no dónem aquestes notes a les families ja que no informen de res. Espero que molt aviat es canvii el sistema d'avaluació d'aquest pais
Aquest sistema provoca que inclús dins del col·lectiu de mestres hi hagi manca d'informació. A cada escola on he estat ho fan diferent i quan arribes a una escola nova es dóna per suposat que ja ho has de saber tot. On estic ara hi ha el RMB (rendiment molt bo), RB, RS i el PA que seria aprovat justíssim. Després hi ha els NM, vaja, que no queda clar. Sempre quedo amb els pares amb les notes per explicar-los l'avaluació en persona.
Salut
Nosaltres tenim el PE (que vindria a ser progressa excel·lentment), el PA (com un anitc notable), el PA però podria fer més (bé), PS (progressa satisfactòriament, nom amb el qual estic completament desacord) i l'NM.
Petjada,
uns pares de la teva escola i uns de la meva es poden confondre fàcilment si posen en comú les seves notes, això no hauria de ser així. Hi hauria d'haver una unitat de criteris i de puntuacions tot i que cal mantenir la llibertat dels centres en aquests aspectes.
Està clar! però qui ha de regularitzar aquest caos avaluatiu?
Perdon, pero lo que creo que es un error es querer cambiar el significado de la evaluación por el de calificación. No podemos estar pensando en suspender y aprobar. NM es suspenso? PA es aprobado? Creo que deberíamos pensar en una evaluación cualitativa y no cuantitativa. Informar mediante items comprensibles y sabiendo excatamente la ayuda que necesitan nuestr@s alumn@s. Estamos realizando una evaluación como nos la hacían a nosotr@s en EGB y creo que los tiempos han cambiado.
Estic d´acord amb el David, però fa un grapat d´anys que faig feina amb els items, i molts pares ni se les miren. Només interessa veure el resultat sense importar si el procés ha sigut bó o no.
L´altre dia parlava amb una mare sobre el comportament del seu fill a la classe d´Educació Física i durant dos trimestres ha tengut un Regular i me va dir que ho havia vist però que no s´havia fixat de que era el Regular. Ja t´ho pots imaginar!!
Bé,
m'agraden aquestes aportacions. És cert el que diu en David sobre el que és la qualificació que podem posar i l'avaluació. Un NM no ha de ser precisament un suspès però es dóna per entès que ho és, almenys a les escoles que he estat. Suposo que si agaféssim el que vol dir Necessita Millorar textualment ens podríem trobar amb alumnes amb 7 i 8 NM encara que les qualificacions fossin mig bones, NM es podria posar a un alumne que està per sota les seves possibilitats per mandrós? o a un alumne que a nivell actitudinal es porta malament? a la pràctica és molt subjectiu. Crec que el més important és unificar criteris a nivell de Claustre i després explicar personalment als pares el procés avaluatiu dels seus fills.
Ara, ja sabem que a la pràctica n'hi ha que només es miren si hi ha un NM o un PA.
- Si treus menys de tres NM et compro la Play 3...
Publica un comentari a l'entrada