dilluns

No és el mateix

A l'escola començo la setmana amb el MEF-objectiu marcat d'aconseguir que els alumnes diguin educació física en comptes de gimnàstica. La setmana passada els ho vaig explicar bé als de cicle mitjà:
- Oi que per dir mates no dieu pas sumes? o divisions?
- No.
- Doncs per dir educació física no heu de dir gimnàstica. La gimnàstica és un esport i alhora forma part de l'educació física però l'educació física és molt més que la gimnàstica com les mates són molt més que les sumes o les divisions. El nom correcte de l'assignatura és educació física, digueu-ho als pares, als parents, als mestres, corregiu-los quan diguin gimnàstica i expliqueu-los la raó.
Feia molts anys que no feia educació física amb grups nombrosos i de moment crec que me'n surto bé. En grups grans és important mantenir unes pautes de treball, un to, una manera d'explicar i un protocol de sessió que els alumnes han de conèixer. Saben que no fem res "perquè sí", que tot té un objectiu i els animo a preguntar-lo. Al principi, amb alumnes nous, també és important "quadrar-se" en determinats moments quan els nanos volen posar-te a prova, és quan l'experiència juga a favor teu, cal conèixer el moment en el qual un alumne que no coneixes aprofita aquest fet per intentar ridiculitzar-te davant dels altres, passar-se la ratlla o simplement perdre't el respecte de forma quasi definitiva si no actues rotundament. El fet d'haver estat entrenador de nens durant molts anys, monitor d'extra escolars i d'esplai m'ha ajudat a conèixer millor les reaccions dels alumnes.
Us deixo un vídeo que he trobat per la xarxa en el qual un MEF experimenta noves activitats amb els seus alumnes i ho vol compartir amb tothom. Gràcies company!

5 comentaris:

Montserrat ha dit...

Em costa molt recordar que he dir educació física i no pas gimnàstica. Un cop aconseguit que es digui gimnàstica en comptes de gimnàs ara cal dir educació física, que és llarg i feixuc.... de totes formes ho seguirem intentant.

JRoca ha dit...

Montserrat,
dient educació física estàs dignificant en certa manera aquesta assignatura que en cap cas és una maria.
Salut

Sylvie ha dit...

Doncs jo no soc mestre, i tinc 30 anys i serà un cas estrany però a la meva escola i institut sempre recordo haver posat a l'horari Educacio Fisica.

Jaume ha dit...

Ja fa temps que vaig perdre el compte de posts que escrius en que em sento plenament identificat: la batalla diària pel nom de la matèria, els primers dies amb grups nous, el quadrar-se davant dels “llestos”, l'intent de transmetre una rutina i hàbits que es repeteixin en totes les sessions del curs, les xerrades per explicar què fem i per què ho fem, arreglar al final de la sessió els problemes que han tingut durant la classe amb companys, etc. M'alegra molt que tornis a exercir de MEF.

Salut i bon curs!!

JRoca ha dit...

Sylvie,
el problema no és l'horari perquè a l'horari sempre o quasi sempre posa Educació Física, la nostra lluita és dignificar aquesta assignatura i si comencem anomenant-la correctament tenim molt a guanyar.
Jaume,
a mi també m'alegra tornar a fer EF, són només sis hores setmanals però ja les gaudeixo, ho trobava a faltar. Suposo que els posts amb referències a l'EF aniran a més.
Gràcies per llegir i comentar.
Salut