dimarts

Diferents avaluacions, preguntes iguals

Passant notes sempre em venen les mateixes preguntes:
- Són prou explicatives?
- Entendran els pares el que els vull comentar?
- En faran cas?
- En faran un gra massa amb els càstigs?
- En faran un gra massa amb els premis?
- Es llegiran les observacions?
Canvio d'escoles, canvio d'avaluacions i sempre les mateixes preguntes...

Per cert, em mullo i dic que estic d'acord amb el retorn de les avaluacions "tradicionals" ja que són més explicatives i el que volem és explicar-nos millor, informar sobre el procés dels nostres alumnes.

2 comentaris:

Montserrat ha dit...

jo també hi estic totalment d'acord en tornar a les qualificacions tradicionels. Són més clares per tothom

anna ha dit...

No vull entrar en el tema si són més clares, igual si, en tot cas hauríem d'aclarir-nos en el que volem explicar.

Poden ser més clares per que fa a la descripció del nostre alumnat, però això no vol dir que el nostre alumnat millori ni que s'aturi el fracàs escolar, ni que entrem en la cultura de l'esforç que és el que ha dit la premsa.

En tot cas crec que el professorat hem de pensar molt bé com avaluem i com poder fer que l'avaluació sigui una part important de l'aprenentatge dels alumnes i no només una manera de classificar-los

I hauríem de reflexionar també en ser els primers a opinar sobre la nostra feina, i no fer-ho sempre a partir del que diuen els mitjans de comunicació o dels canvis "legals o polítics".