dijous

Engargulladors que ballen rigaton

En aquestes colònies (esportives) a part de passar-m'ho bé practicant caiac, mini-golf, tir amb arc i alguna que altra activitat més amb els alumnes la impressió que m'emporto no és gaire satisfactòria en l'aspecte monitors. Porto uns quants anys anant de colònies cada any i abans de ser mestre havia estat monitor d'esplai per la qual cosa sé de què parlo quan dic que els monitors ( no tots, és clar), van a la llei del mínim esforç i aquí és quan em preocupo doncs estem parlant d'unes estades que per la majoria dels nens i nenes són una oportunitat única a l'any de conviure amb els amics durant tres dies i compartir experiències que recordaran durant molts anys, molts, potser tota la vida. M'agradaria veure quants d'aquests monitors estarien fent aquesta feina en el temps lliure i de forma no remunerada com fan milers de monitors arreu del país en esplais, escoltes i agrupacions; és una tema de vocació, de vocació educativa per ser més exactes.
Aquest matí he preguntat als alumnes quines han sigut les millors i les pitjors coses de les colònies i cap ha comentat com a millors els monitors i la majoria han dit com a pitjor la discoteca de la primera nit, no m'estranya. L'activitat anomenada discoteca consisteix amb un lloc amb una mirrorball, uns quants llums i uns altaveus a volum de discoteca de veritat, és a dir, a un volum poc apte per qualsevol nen de vuit anys. Un servidor, veient que el putu rigaton arribava a extrems de veure nens plorant i demanant anar a dormir, va demanar a la monitora punxa-discos que abaixés el volum i així ho va fer. Cinc minuts després el tornava a apujar per escoltar alguna cançó d'aquestes insuportables que va provocar que més del 70% dels nens deixessin la discoteca, tot plegat molt penós: un mestre-tutor demanant a una monitora abaixar e volum i la noia passant de tot.
"Joves esmaperduts,
gelosos i saberuts,
aixequen les mans enlaire
perquè al fons no els queda gaire."
"Hereus": Kitsch. Kitsch 10
Foto: "Lliteres" de JRoca

5 comentaris:

Roi ha dit...

Jo els ensenyaria el què és treballar a aquests ganduls! a la puta fàbrica!

miq ha dit...

"Quin clàssic els macarrons.
Els raeggetons, no gaire."

JRoca_Font ha dit...

Roi,
crec que el problema és més de conscienció de la feina que fan i d'entendre que han de posar-hi més ganes i transmetre il·lusió.
Miq,
malauradament el rigaton aquest s'està convertint ràpidament amb un clàssic, del mal gust. I com a acudit dolent podem dir que és un dels balls nacionals de Letònia... ja... ja.
Salut

Anna ha dit...

hola Jordi!! jo també vaig arribar divendres de colònies, i en el meu cas, a la casa el Xaloc, s'ho van passar teta, i els monitors estaven molt per ells.. jo com a mestre vaig aburrir-me..ja que portava molt anys fent de monitora.. però en general molt bé!!

JRoca_Font ha dit...

Anna,
si véns de ser monitora i ara ets mestra és normal que t'avorrissis però les colònies sempre són les colònies amb un munt d'experiències positives, quan veus els nens que s'ho passen tan bé és fantàstic.
Gràcies per aportar, benvinguda!
Salut