dijous

Interpretacions


Torno de la segona semi-final del concurs de monòlegs i avui el regust és millor, el monòleg "El nou ordre mundial" interpretat per Xevi Canet i amb guió meu ha passat a la final. Finalment dels tres monòlegs que vaig escriure i van entrar a semi-finals almenys un ha passat a la final, no està malament veient l'alt nivell que s'ha vist i tenint en compte que entre els participants hi havia algun professional. També estic content pels comentaris que està rebent el monòleg "La vaca jardinera" interpretat per l'Anna Sallent, que tot i no passar molta gent li ha fet saber va estar fantàstica, hi estic ben d'acord i no m'esperava menys de l'actriu que va interpretar magistralment "L'hostalera" fa tres anys amb la Guarderia Teatre.

Afegit dilluns 26: Vídeo del 9TV

D'altra banda recomano fermament l'adaptació teatral de la novel·la de Maria Barbal "Pedra de tartera" que es representarà a la sala La Canal de Tona el proper diumenge 25 a les 6 de la tarda. La vaig veure a Centelles i em va emocionar molt reviure un llibre que vaig llegir fa 20 anys quan en tenia 13. La interpretació, la direcció, l'escenografia, la música i tot plegat fan de "Pedra de tartera" una obra imprescindible.
Pedra de tartera a Tona. Font La Revistona
Foto: "4 grans actrius" de Josep Castanyer. Gràcies!

6 comentaris:

Anònim ha dit...

El monòleg de l'Anna mereixia passar, per la tele es va veure com el jurat ni li feia cas i després ni van deliverar, que extrany.

Joan C.

Anònim ha dit...

Jo també vaig llegir Pedra de Tartera amb 13-14 anys! M'ha fet gràcia.

Felicitats pel monòleg :)

Anònim ha dit...

Felicitats!! :)

JRoca_Font ha dit...

Joan C.,
vaig gravar el programa i ho vaig veure després. Tens raó, es veu com no li fan ni cas i no van deliberar el dimecres i sí que ho van fer el dijous, ben estrany. Jo també penso que l'Anna mereixia passar però s'ha d'acceptar la decisió del jurat ens agradi o no. Em quedo amb els comentaris de la gent que han sigut molt positius. L'Anna em va explicar el cas de tres ex-alumnes meus (trigemins) que van indignar-se molt amb la decisió del jurat, els va agradar molt el monòleg, fa 5 anys que no els veig, em va fer gràcia sentir a parlar d'ells i que miressin el programa.
Marta,
fa gràcia reviure una novel·la així que vas llegir en una edat adolescent, val la pena l'obra.
Petjada,
gràcies, ara toca veure si a la final hi ha sort però amb el nivell que hi ha arribar aquí ja és un èxit.
Salut

Anònim ha dit...

La decisió del jurat del Concurs de Monòlegs pot ser discutible, com totes les decisions de tots els jurats. Ara bé, crec que no hi ha cap fonament per afirmar que el jurat no va fer "ni cas" del monòleg d'Anna Sallent. El jurat sí que va dialogar i intercanviar opinions durant la seva actuació, igual que durant les actuacions dels altres monologuistes. Perquè, evidentment, un jurat és un òrgan col·legiat, i els seus membres han d'intercanviar opinions. Després de la sessió de dimecres, sí que vàrem considerar que la deliberació s'havia de fer massa "sobre la marxa", i vàrem demanar a l'organització que en la segona semifinal poguessim disposar de tres o quatre minuts més de marge, abans de proclamar el veredicte. Se'ns va dir que tècnicament era possible, introduint una pausa de publicitat en la retransmissió televisiva, i així es va fer. Espero que tot hagi quedat suficientment aclarit. Com podeu suposar, el jurat pot equivocar-se o no, pot fer-ho a gust de la majoria o no... però no té cap interès per perjudicar o beneficiar a cap dels concursants.
Jordi Vilarrodà
membre del jurat

JRoca_Font ha dit...

Jordi Vilarrodà,
queda perfectament aclarit. Jo també he estat jurat en alguns certàmens literaris i és una tasca ben difícil, és ben clar que mai plou a gust de tothom. Com a seguidor dels monòlegs jo optaria per les votacions que es van fer a la primera edició quan cada membre del jurat posava en una pissarra un número de l'u al cinc, després es sumaven i passaven els 3 primers. Aquest any ens va estranyar molt que no hi hagués deliberació però ja ho expliques, jo personalment crec que com a jurat ho teníeu molt difícil per estar atents a l'actuació i parlar sobre els monòlegs per fer un veredicte, el realitzador va enganxar unes imatges a mig monòleg de l'Anna on parlàveu, és de suposar que també vau parlar en els altres monòlegs per tant entenc que no hi ha res contra cap participant ni favoritismes. D'altra banda la forma de valorar de cada persona és diferent i potser part del públic valora que un monòleg fés més riure i el jurat un altre que potser no enganxa tant però està molt ben interpretat, s'ha de dir que el nivell per mi és el més alt de les tres edicions la qual cosa demostra la salut dels monòlegs, sobretot per part d'osonencs com els Font, l'Anglada, en Canet, en Jutglar o l'Anna Sallent.
El que m'ha sorprès molt gratament és l'alta audiència del concurs, encara em trobo gent que em comenta coses sobre el concurs, en general la gent n'està molt i s'ho mira.
Doncs per part meva res més, gràcies per comentar en el bloc.
Salut