diumenge

L'Oreja que no escolta i el Conseller mut

A alguns dirigents del PP se'ls veu el plomall cada vegada que obren la boca, un d'ells és el senyor Mayor Oreja que amb un conegut odi irracional cap a la llengua catalana ha utilitzat el més pur estil ultranacionalista per dir que el model lingüístic català provoca "una immersió en la ignorància" a milers de joves. Davant d'aquestes paraules l'Honorable Conseller Maragall, el nét de l'autor d'aquell "Escolta Espanya la veu d'un fill que et parla en llengua no castellana", ha preferit no dir res. Malament Conseller, malament, novament malament. És el moment de contestar amb contundència i mostrar resultats públicament per fer tancar les faccioses boques que beuen del seu passat gloriós i de la història que ells mateixos van escriure. No pot ser Conseller, que aquesta gent diguin això i es quedin tan amples, el poble vol resposta contundent, el poble necessita saber que els seus polítics estan amb ells contra l'enemic, perquè és enemic qui vol provocar una guerra trencant l'harmonia lingüística i la convivència del país.
Però com es pot dir que la immersió provoca ignorància? que no se n'adona del que ha dit? jo sempre he cregut que conèixer llengües és una riquesa cultural i el nostre sistema educatiu fa que els nostres alumnes siguin com a mínim bilingües, on és la ignorància de conèixer llengües?
Conseller Maragall, exigim una resposta contundent!

3cat24: Mayor Oreja acusa el govern català de vulnerar els drets i les llibertats en matèria lingüística

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Quina ràbia! Quina ràbia! Es mereixen tot l'odi, aquesta gentussa IGNORANTÍSSIMA.

Desmerèixer la llengua de Llull, de March, de Pla... I la riquesa fonètica del català, que ens ajuda a tots plegats a, si més no, fer-ho una mica millor quan ens posem a xerrar altres llengües!!!

Mai no he entès la mentalitat que domina a Espanya de no voler acceptar la riquesa i varietat de territoris que consideren seus... Colla de provincians... (sort que jo tinc el meu amic Antonio, madrilenyíssim, que es va posar a aprendre català perquè sí i, segons com, fa que em calmi...)

Et pots creure que a l'institut més d'un nano, fent guàrdies (és a dir, no dels meus alumnes), m'ha dit: "Tú eres catalufa, ¿verdad?"

No anem bé...

JRoca_Font ha dit...

Montse,
aquests del PP i companyia sembren l'odi perquè saben que en qualsevol conflicte tenen les de guanyar, és una estratègia que ha funcionat desenes de vegades arreu del món, em provoquen ràbia i crec que el conseller Maragall hauria de contestar.
A mi també m'han dit "Catalufo" però no en un institut, en una escola de primària!
Salut

una més ha dit...

També penso que el Conseller s'hauria d'haver pronunciat.

En aquestes qüestions nosaltres també hi tenim molt a dir i a fer:

Vau seguir allò que els de la Feria de Abril de Catalunya van fer amb la música de les casetes? Aquest any van posar la norma que a la Feria només hi podien sonar sevillanes (ni "reguetons", ni màquina, ni rock...). Van exposar els seus arguments i ho van fer.

Comentaris d'alguns sectors: "imagina't tu si nosaltres haguessim dit que per Sant Jordi només es poden posar sardanes... ens hauríen dit de tot"

I jo em pregunto... no és la nostra diada? perquè no podríem fer-ho?

Sense comentaris...