dimarts

Tot és culpa nostra i tenim 3 mesos de vacances, quin "xollo"

Cada dia és més difícil ser mestre, no en tinc cap dubte. Quan jo anava a escola mai m'havia plantejat protestar les decisions dels meus mestres, mai m'havia queixat als pares quan em posaven massa deures o que els mestres em tenien "mania". Tampoc fa tant de temps d'això, jo tinc trenta anys recent complerts i crec que en molts aspectes entenc millor els alumnes que altres companys/es de professió per ser més proper en edat, però hi ha coses que per molt que ho intenti no m'entren. El tema és preocupant, ja des de ben petits es queixen per qualsevol cosa que no els està bé, es queixen, protesten, s'indignen i arriben a encarar-se per qualsevol tonteria, i no és qüestió de poble petit o ciutat gran, és un problema social i global. Què ho provoca? la tele? els pares poc preparats? els mestres poc preparats? estan massa mimats? tenen de tot? volen de tot? no els motivem? jo qué sé! fem el que podem i a diferència d'altres feines ens portem les preocupacions a casa. Però cap problema que sempre surten els tertul·lians intel·lectuals de les ràdios i les teles dient que és culpa dels mestres. És culpa nostra que hi hagi neo-nazis perquè no expliquem bé els valors, és culpa nostra que hi hagi embarassos adolescents perquè no els ho expliquem bé, és culpa nostra que hi hagi atur perquè no els ensenyem bé a espavilar-se, és culpa nostra que hi hagi accidents de trànsit perquè no els ensenyem educació viària, és culpa nostra que s'embrutin els carrers perquè no els hem ensenyat a utilitzar les papereres, és culpa nostra que es cremin els boscos perquè no els hem ensenyat a respectar el medi ambient, etc... etc.... etc... cada vegada més se sent la frase: "Això ho haurien d'ensenyar a les escoles" i la càrrega que hem de suportar es va fent i més i més gran. On són els recursos humans i materials que ens fan falta per estar a l'alçada de les circumstàncies?
Intel·lectuals tertul·lians, dediqueu-vos a reclamar més recursos per l'Educació d'aquest país i deixeu de fer el préssec.
Polítics, dediqueu-vos a donar-nos més recursos que com deia en Dylan els temps estan canviant i ........no estem preparats.