dimarts

Control-alt-suprimir

Ser coordinador TIC és fascinant perquè em dóna la possibilitat d'acostar les noves tecnologies a la quitxalla. Quan jo feia primària no hi havia una hora d'informàtica a l'escola entre d'altres coses perquè els ordinadors amb prou feines existien a nivell d'escola o a nivell particular, la gent com a molt tenia aquells Spectrums que s'utilitzaven per jugar. Avui hi ha hores per la informàtica però no hi ha recursos, almenys en els centres com el meu i això fa que les possibilitats es redueixin considerablement. Tenim set ordinadors que contínuament es pengen, cap d'ells té Windows XP, només un és Pentium IV, n'hi ha un parell de Pentium II i un Pentium a seques que és massa lent pel pols impacient d'un infant, sóc incapaç d'instal·lar un munt de programes perquè les màquines no estan per aguantar-ho i de vegades se'm pengen els PCs amb el JClic. En definitiva, cada hora d'informàtica és un horror i no he pogut fer una sessió normal en tot el curs. Tot i això som de les primeres escoles en tenir un bloc escolar, hem fet podcasts, tenim un Flickr, anem amb força programari lliure i els nens salten d'alegria (literalment) quan els toca informàtica. Sóc conscient que he fet més del que s'esperava de mi en aquest sentit i més quan entregui la programació sencera que faré tot sol. N'estic orgullós però estic esgotat. El curs vinent no penso tornar a passar per ser coordinador TIC (i menys sense cobrar complement com en els últims 3 anys) , n'he acabat fart i estigui a l'escola que estigui no vull que els alumnes aprenguin de mi la conjugació verbal "s'ha penjat" i que es fixin en els meus dits quan faig Control-alt-suprimir.
Aquest és el post 300 del Diari MEF.

4 comentaris:

ErrareHumanumEst ha dit...

Si Déu ni dor amb aquest païs, no entenc perquè amb tot ha d'anar de cul... però no abandonis fiera...

Jordi Perales ha dit...

M'he permés contestar el teu post en el meu blog. Aquí el tens.

Ànims!

Anònim ha dit...

Crec que, tot i fer Ctrl, alt, supr cada dos per tres, la feina ha de continuar. A més, informàtica i educació sempre van lligades avui per avui i d'una manera o altra segur que pots continuar, tot i que passis el relleu de "Coordinador" a algun altre company, si algú el vol...

JRoca_Font ha dit...

Bé, gràcies pels ànims.
Tot aquest tema de les TIC és molt complicat d'explicar en un post. Els que seguiu el bloc haureu vist que no és la primera vegada que em queixo de la manca de suport i del maquinari que tenim. Suposo que tot encara és massa recent i no estem preparats per educar amb i per les TIC amb qualitat. Tot i això sempre he fet coses interessants en aquesta matèria i ho seguiré fent, és impossible que abandoni del tot perquè m'agrada el que faig i crec que els alumnes ho agraeixen i aprenen. El curs que ve les coses seran molt diferents per mi.
Salut