divendres

Frases-recurs que fan ràbia

Al llarg de l'escolaritat de qualsevol persona hi ha algunes frases pronunciades per mestres que es repeteixen i fan ràbia. Quan vaig començar a exercir la professió em pensava que mai les diria però en el dia a dia he acabat utilitzant aquestes frases-recurs, ho reconec:
Exemple A:
Un alumne ha fet una malifeta; el que sigui, deixo punts i hi poseu el que vulgueu: ..........................
- Es pot saber per què has fet això?
- És que m'ho ha dit en ..............
- Has de fer tot el que et digui ell? si et diu que et tiris per la finestra també ho faràs?
Exemple B:
A mitja classe el mestre està d'esquena escrivint a la pissarra i sent un nen que riu en to burleta.
- Per què rius?
- No, res.
- Com que res? per què no ens ho expliques i riurem tots?

En sabeu més? comentaris 2.0 online


Foto: "Xivatu" de JRoca'08

9 comentaris:

J ha dit...

Jo a la que li tenia mania era aquella de:
"Jo les matemàtiques ja les vaig aprovar".
... podem canviar l'assignatura si volem, però fa poc he comprovat que encara és diu això.

A reveure,

Anònim ha dit...

Quin riure! Hi penso i jo les dic dia sí dia també.

I, fent eco del comentari d'en Joan Ayats, tot sovint també em trobo dient: "Jo, tot això, ja fa anys que ho sé".

Ai!

De nou, m'encanten les teves entrades.

Salutacions cap a Tona (i al "brother" si toca veure'l aquest cap de setmana!)

JRoca_Font ha dit...

Joan,
bona aportació, un clàssic també, gràcies.
Montse,
si tu també les dius i estàs a secundària vol dir que aquestes frases recorren tota l'escolaritat, m'imagino que un alumne normal les deu sentir centenars de vegades quan acaba l'ESO, i un alumne "peça" diria que milers de vegades.
Salut

Rafel ha dit...

Quan algú ja porta unes quantes gracietes dir-li allò de si posem un circ i cobrem entrades.

Emili ha dit...

Molt bo!! Em sembla que jo també les he fet servir totes alguna vegada. Però ara ja n'hi ha algunes que no podem utilitzar, perquè quedarien fora de lloc. Per exemple: "Això ho faries a casa teva?" o bé "que potser a casa deixen que t'enfilis sobre la taula?". Perquè, malauradament, una bona part dels alumnes que tenim dirien que sí a aquestes preguntes.

Dolors ha dit...

Molt bo , Jordi! Tant una com l'altra l' he dit pilooons de vegades! Tot i que les utilitzava bàsicament amb nens de primària.
Ara que estic a infantil es tota una altra història.
Recordo un parell de frases que ens deia un mestre que tenia quan feia cicle superior i que ens fèien mes aviat gràcia , tot i que ell ho deia quan estava enfadat i nosaltres ens quadravem tots ràpidament.

"sois mas lentos que un desfile de cojos! "

"estais mas perdidos que un pollo en un aeropuerto! "

Crec que alguna vegada els ho vaig dir , ja com a mestra uns anys més tard , i prèvia traducció , als nanos de sisè , un dia fent una mica de broma..

JRoca_Font ha dit...

Rafel,
sí, també l'he sentida i dit en diferents variants.
Emili,
hi tant que la resposta seria afirmativa i en molts casos aniria acompanyada d'actitud xulesca.
Dolors,
algun dia em sembla que faré un post sobre frases de mestres que ens han marcat, també riurem una estona. Aquesta del desfile de cojos avui en dia seria discriminatòria cap al col·lectiu de coixos...
Gràcies a tots per les aportacions.
Salut

Rubèn ha dit...

"Copiando no me engañáis a mi. Os engañáis a vosotros!".

JRoca_Font ha dit...

Rubèn,
quin clàssic! gràcies per l'aportació.
Salut