La sisena hora augmenta la contaminació
Aquests dies la polèmica està a la velocitat variable de l'àrea metropolitana per reduir la contaminació, val, no en parlaré. Tampoc parlaré de la reducció de les bosses de plàstic dels supermercats més que res perquè quan vaig a un aeroport i veig la màquina aquella que embolcalla amb plàstic les maletes em poso a fer càlculs i no em surten els números.
Avui parlaré d'un argument que els anti-sisena hora es van passar pel alt en les seves protestes: la contaminació. Òbviament m'explicaré:
la sisena hora ha comportat, entre d'altres coses, que els horaris dels mestres variïn força. Abans d'aquesta mesura tots començàvem i acabàvem més o menys a la mateixa hora i era relativament fàcil compartir vehicle amb altres mestres de la mateixa població; avui amb la sisena hora els horaris són molt més personalitzats i costa molt més compartir cotxe per la qual cosa han augmentat els desplaçaments amb cotxe sense acompanyants i no cal dir que això comporta contaminar més; vés a saber si la quantitat que teòricament ens estalviarem amb la velocitat variable.
A veure, aquest post no pot ser pres gaire seriosament, simplement vull fer una petita reflexió sobre el tema de l'ecologisme i aquella dita que diu: desvestir un sant per vestir-ne un altre.
Foto: "Vestint les tres bessones" de JRoca'09
7 comentaris:
El problema és que parteixes d'un supòsit erroni: els mestres no haurien d'anar en cotxe sinó caminant!! És clar que qui diu això no recorda que les assignacions dels mestres a les escoles molts cops precisament no és un exercici de racionalitat i que pots acabar donant classe a 100km d'on vius...
Sí David, el meu rècord és treballar a quasi 80 quilòmetres i caminant es fa una mica llarg. ;-)
- i per què no en RENFE ?
( se senten riallades en llauna )
Rafel,
jo també les he sentides les rialles. Molt bo.
Salut
Molt ben vist això. Segur que ni s'ho han plantejat.
La velocitat variable és l'intent d'escaquejar-se d'una multa segura per part d'Europa, directrius que suposo es van firmar i, evidentment, aquí en aquest tema tenim les de perdre.
Tot plegat (el rebombori de les velocitats variables, les bosses de plàstic...) és traducció de les recomanacions d'experts en forma de lleis. La millor manera de no contaminar és obligar, putejar o ficar por al conjunt de persones, llavors elles solen ja faran la feina.
Aquestse lleis que surten (i sortiran) estaran més encarades a obligar o conscienciar a la gent que no pas reduïr números d'emissions, es busca la persuació i "persecució" al màxim nombre de persones contaminadores (això ho som teòricament tots) amb el mínim d'esforç, una llei que afecti a tots els supermercats evidentment no tindrà el mateix efecte que a la que afecti als embolicadors d'aeroports (putser als aeroports es gastarà més plàstic que als supers però hi ha molt més moviment de persones als supers que no als aeroports)... Una llei que afecti a la AP-2 no tindrà el mateix efecte persuasiu que la que afecti a la C-33 etc...
La idea és putejar i fer veure a la gent que contaminar ha de tenir un preu (amb el canvi climàtic el preu era la por, ara sembla que serà l'esforç d'agafar la bossa de casa...), ja no vist des del punt de vista de salut planetària, sinó més aviat crec jo d'altres punts de vista, i és que a l'estat cada vegada l'hi surt més car dependre de certs recursos que no tenim i que precisament són els contaminants (mercats extremadament inestables, preus oscilants, recursos que s'agoten, països que tallen aixetes, guerres..).
Joan,
he estat mirant el teu blog...et felicito..m'ha agradat molt, veig que fas fotos, que escrius, que publiques,ets un pou de sorpresess...i vegi que tens enllaçat alguna cosa de ràdio; conèixes "L'Altra ràdio" de Ràdio 4?...salut i fins aviat
ErrareHumanumEst,
gràcies per comentar i fer-ho amb arguments. Del tema aeroports jo veig que una sola maleta gasta més plàstic que un munt de persones que s'estalvien agafar bossa al súper. Està clar que la conscienciació és bona i que la ciutadania pot aconseguir coses importants però em sembla que en percentatge de contaminació hi ha altres coses més efectives que es poden fer a part de multar a la gent.
Trina Milan,
gràcies per comentar al meu bloc. Ja veus, sóc el que es diu un cul inquiet, no em sé estar parat sense fer res, el problema el tinc quan vull fer massa coses i no dono a l'abast. No conec el programa que dius de Ràdio 4, ara l'escolto molt poc, sóc dels que m'he passat a RAC1 però trec el cap per Catalunya Ràdio i Radio 3.
Per cert, em dic Jordi ;-) hi poso la J i de vegades la gent es confon, en JRoca Joan era el meu avi.
Va ser un plaer conversar amb tu ahir a l'Ateneuesfera.
Salut
Publica un comentari a l'entrada