dimecres

Descoberta amb les TIC

Aquest any amb els de cicle superior he començat una activitat que vaig trobar per Internet i que es diu "La Volta a Espanya amb les matemàtiques". Cada dimecres fem una etapa on hi ha una pregunta/enigma matemàtic que hem de resoldre, quan la responem bé tenim dret a participar a la següent etapa via contrasenya que ens envia el responsable, en Sebas. També hem d'enviar un parell de fotos que cerquen amb el Google-imatges.
Ja passem per la sisena etapa, concretament a Extremadura, s'ho passen bé i alhora aprenen. Jo també m'ho passo bé perquè en comptes de dir-los la contrasenya directament els la dic mitjançant un joc de descoberta, cada setmana el canvio i l'amplio de dificultat, em sembla que s'ho passen més bé buscant la contrasenya que amb l'enigma de vegades. Fa dues setmanes vaig amagar un arxiu de text dins de l'espai alumnes de la xarxa de l'escola. Els alumnes es van col·locar per grups cadascú al seu pc. Els vaig dir que busquessin primer la pàgina i que després els diria la forma de cercar la contrasenya per passar a la següent etapa. No el vaig donar l'adreça de la pàgina, s'havien d'espavilar. Una vegada van trobar l'adreça els calia la contrasenya. La vaig amagar dins d'un full amb lletra tamany 3 i de color blanc, quan obrien es pensaven que ja estava però se'l trobaven aparentment buit, és clar, era una prova. Van trigar uns minuts fins que uns es van dedicar a seleccionar per la pàgina i després trobar alguna cosa estranya, finalment ampliaven la lletra, canviaven el color i ja tenien la contrasenya per llegir l'enigma. Avui els he fet una prova semblant però encara amb més dificultat: en un text he seleccionat en negreta les lletres que unides feien la contrasenya, ha costat però al final hi han caigut.