dissabte

Bufar i fer ampolles

Amb una mestra de l'escola parlàvem de les frases fetes i dèiem que és important que no es perdin, que els mestres n'hem d'utilitzar perquè són boniques, fan pensar i formen part de la riquesa de la nostra llengua. És innegable que els alumnes cada vegada les utilitzen menys i certament és una pena. A mi m'encanta utilitzar-les, em surt sol, quan em fan enfadar els dic:
- M'esteu fent pujar la mosca al nas!
O quan una cosa és fàcil de fer els dic:
- Això és bufar i fer ampolles!
I així amb un munt de frases.
Fa uns anys vaig fer un curs de creació d'activitats Clic i com que de projecte s'havia de presentar un paquet d'activitats de seguida vaig pensar en frases fetes catalanes. Un temps després m'ho van publicar i ara aquest paquet és recomanat per diferents escoles i també per TVCatalunya en aquest webclip. Amb el programa JClic (amb Java) que és una meravella l'activitat és jugable sense necessitat d'instal·lar-la, per tant, si voleu posar-vos a prova sobre frases fetes ja ho sabeu, ah, i sou mestres potser us interessa pels vostres alumnes.
Ja em direu què us sembla, per cert, ja sé que dibuixo fatal.
Com fer-ho? cliqueu l'enllaç. Tot seguit cliqueu engega'l (applet) i seguiu les instruccions.
Foto: captura pantalla JClic
Astronauta Rimador

2 comentaris:

Petjada ha dit...

Enhorabona té molt bona pinta!

Anònim ha dit...

Hola, sóc la Cecília Jufré. A la universitat també ens van dir de fer un click de qualsevol cosa, jo vaig decidir fer-lo dels cinc sentits, per cicle inicial. Fer un click porta el seu temps però el resultat és bo, i a més, els nens els hi agrada molt.
Crec, sincerament, que el fet de fer-lo de frases fetes és genial, a mi també m'agrada molt utilitzar-les diariament quan parlo. Així que enhorabona!
Ceci