dimarts

Que em convencin

Ja tenim la nova imposició del govern estatal sobre l'escola catalana, en aquesta ocasió una tercera hora de castellà per imperatiu legal sense res acadèmic que la justifiqui, només política i acontentament dels que no conceben una Espanya plural, ni plurinacional, ni plurilingüística, ni res, vaja, els mateixos que promouen i firmen manifestos ridículs que només fan que allunyar els extrems i jugar amb la convivència de la gent.
Que em convencin de la idoneïtat de la tercera hora, sóc tot orelles. Que em mostrin dades, vull veure dades que demostrin que fa falta, vull veure dades de les competències bàsiques, de selectivitat i del que faci falta; ara només veig indicatius que em diuen que la llengua oficial que està per sota de l'altra és la pròpia del país i que això no pot ser, no s'ha de permetre que alumnes escolaritzats a Catalunya no acabin amb el domini d'ambdues llengües i això està passant, molts alumnes acaben sense dominar el català: ni parlat, ni escrit i amb prou feines llegit.
Aquest govern català que ha de desenvolupar aquesta farsa d'estatuet, i que en diferents actes oficials parla de Macià i de República, defensarà els interessos de l'escola catalana i de la immersió lingüística? fins quan?
Llegiu també: La tercera hora: la cançó de l'enfadós
Foto: "Fachades" de JRoca

6 comentaris:

Raül Presseguer ha dit...

A aquestes alçades, la tercera hora de castellà no s’aplica, per que en cas de fer-se, el govern es tornaria a trencar, doncs ha quedat molt clar que l’anomenada ‘línia vermella’ no es pot traspassar. Si hi ha 3a hora, Esquerra surt del govern, per dignitat però amb tot el que això comporta. Això no vol dir que haguem d’estar amenaçant cada dia amb aquest fet (caldria recordar que el famós reial decret de la 3a hora es va fer aprofitant l’interregne de l’expulsió d’Esquerra del primer govern i amb el pacte mas-zapatero de l’estatut en plena efervescència ... no és or tot el que llueix...).
De fet, és tant fàcil com desenvolupar la nova llei d’Educació que s’està preparant al Parlament de Catalunya (prevista per a finals d’any) o en cas de no arribar-se a un acord unitari amb la nova llei (no per la 3a hora sinó per possibles imposicions de privilegis per part del principal partit de l’oposició respecte a l’escola privada i concertada), desenvolupar una mínima llei que topi i passi per sobre del reial decret del govern espanyol. Sense pressa, però sense pausa, per a que el proper mes de juny no calgui tornar-ne a parlar. I els altres, que vagin fent ‘manifiestos’.

JRoca_Font ha dit...

Raül,
al ceip públic Pinediques de Taradell el curs 2007-08 hem fet la tercera hora de castellà però no és preocupant doncs tots els alumnes dominen el català perfectament, el que em preocupa és que a l'àrea metropolitana (i a altres llocs)hi ha moltes escoles on la llengua vehicular no és el català com diu la llei i molts alumnes no la dominen. Si es garanteix que els alumnes de tot Catalunya surten dominant el català per mi poden fer la 3era hora de castellà, d'anglès i del que sigui però no podem permetre que ens imposin una tercera hora si almenys a canvi no tenim aquesta garantia.

Salut

Emili ha dit...

Tens tota la raó, Jordi. En el moment que va sortir la notícia la setmana passada ja vaig escriure al bloc que és rídícul, i més ridícul el paper dels partits polítics. Com ens hem de veure!!

miq ha dit...

L'ensenyament ha de ser en mans dels mestres i de les escoles. Els governs els han de dotar de recursos necessaris per a poder fer una bona feina, amb tranquil·litat i no afegir-los mal de caps addicionals cada dos per tres, amb canvis de plans d'estudis innecessaris; jo també estic d'acord que terceres hores (de moltes matèries, ciències, llengües...) no són dolentes, i que ha de ser cada centre qui ha d'administrar com se'n fa ús segons les seves necessitats; una altra cosa és la intenció política i el missatge que hi ha al darrera de la tercera hora de castellà; i la imposició i subordinació del sistema educatiu del nostre país als interessos nacionals d'Espanya.

Perquè serveixen Estatuts, autonomies, Parlaments i Generalitat, si en definitiva l'autogovern és ben prim?

miq ha dit...

Al rètol es demostra que l'ensenyament de l'anglès progressa (més) adequadament a les escoles que no pas el de català. (Yes - Guix)
;-)

JRoca_Font ha dit...

Emili,
ara he llegit el teu post al teu bloc, molt encertat.
Miq.,
estem ben d'acord, no és lògica la politització de l'educació i tampoc és lògic tenir un govern i un estatuet que a l'hora de la veritat serveixen de ben poc.
Això del "yes" no ho captava i m'he mirat novament el cartell, que bo!
Salut