dimecres

La cultura de l'esforç avui

Una lectora fidel del bloc m'ha fet arribar un interessantíssim article de Jordi Sedó al diari AVUI sobre la cultura de l'esforç, el menys que puc fer és agrair el gest i fer públic l'article en la mesura del possible que és, en el meu cas, publicant-lo al bloc i demà penjant-lo a la sala de professors del meu centre.
AVUI Paper diàleg: La cultura de l'esforç de Jordi Sedó
Gràcies Pat.
La cultura de l'esforç i les èpoques de bonança econòmica. 21 de maig del 2008

5 comentaris:

Montserrat ha dit...

M'he pres la llibertat de penjar l'article al meu blog, tot fent un ellaç al teu, ja que l'he trobat molt interessant. De totes maneres més que penjar-lo a la sala de profes (els mestres ja ho tenim clar) hauriem de penjar-ho a la porta, al bell mig, per que ho llegeixin els pares, que bona falta els hi fa a molts d'ells.

JRoca_Font ha dit...

Montserrat,
tens raó, intentaré moure fils per fer la màxima difusió de l'article entre els pares.
Gràcies per l'enllaç.
Salut

Anònim ha dit...

no soc mestre, però també crec que seria bo per molts pares. L'he trobat molt interessant

ErrareHumanumEst ha dit...

L'escrit és clar.

Quan vas a la universitat fas les mil-i-una, sempre dins la legalitat, per aprovar. Han d'aprendre a espavilar-se, a buscar recursos d'allà on no n'hi ha, buscar sota les pedres, però, tot plegat per poder fer un mínim esforç? Jo crec que si, sempre i quan el mínim esforç no comporti fer-ho més malament, sempre i quan aquest esforç comporti la màxima eficiència i la millor relació resultat-esforç.
Dic això perquè, a vegades, amb molt d'esforç fem coses absurdes que amb molt menys esforç però pensant una mica obtens el mateix resultat, jo crec que això és l'error de molts dels que els agradar fer tants esforços. Cal abans pensar...
Ja ho diuen en castellà no? Más vale maña que...

Dic això perquè moltes vegades la gent confón esforç amb hores treballades, amb temps destinat...és a dir, per molts l'únic paràmetre de l'esforç són les hores destinades (bojeria). Jo crec que és un concepte molt més ampli perquè depèn de com s'entengui l'esforç, correlacionar positivament esforç i eficiència pot ser un disbarat ja que a vegades la relació és inversament proporcional.

JRoca_Font ha dit...

Anònim,
ja ho pots ben dir!
Chestnut,
molt bona aportació, m'has donat alguna idea per un post nou ja que el tema s'ho mereix per complex.
Salut