dimarts

Hores extres que trenquen equips

Fa poc temps es va establir reduir les hores lectives a les escoles i ara sembla ser que ens demanen augmentar voluntàriament 4 hores remunerades, o sigui, que ens donen la possibilitat de fer una espècie d'hores extra però en diran d'alguna altra manera. No cal dir que la gent que s'aculli a aquest pla (jo en compleixo els requisits però no m'interessa acollir-m'hi) s'emportarà molta feina a casa ja que preparar quatre hores més lògicament significa més feina. El que molta gent no sap és que dins de l'horari dels mestres es contempla que a casa fem unes hores diàries i m'imagino que és aquí on s'agafa l'Administració per justificar la mesura. Els sindicats ja s'han encarregat de mostrar els contres al pla, de pros diria que no n'han trobat i jo tampoc en veig ja que és una mesura molt complicada a nivell organitzatiu, em poso jo mateix d'exemple: sóc tutor de quart, coordinador TAC (TIC), especialista d'EF i imparteixo matemàtiques i llengua. Dins les hores no lectives m'he de reunir amb el cicle, amb pares, amb la paral·lela, amb la comissió d'informàtica, amb l'altre MEF, amb els mestres dels grups lectors, amb els mestres dels tallers de llengua, el Claustre, reunions de Seminari TAC en un altre centre cada tres setmanes, he d'estar disponible una hora per substitucions ... ho veieu que si jo agafo quatre hores lectives més no podré fer aquestes coordinacions amb altres mestres que són essencials per la meva tasca professional? i si agafo la grip i m'han de substituir? qui vingui estarà disposat a fer 4 hores de més? gent, això és una xarxa de persones amb objectius comuns i ningú "va per lliure", per molt voluntari que sigui aquesta mesura pot afectar a part del col·lectiu i en conseqüència anar en contra de qualitat educativa.
Si voleu saber-ne més mireu aquest vídeo dels Matins de TV3.

4 comentaris:

Anna Tarambana ha dit...

Pensen amb els peus. El que suposa a nivell organitzatiu és una bestiesa de l'alçada d'un campanar!SI la sisena hora ja va complicar els horaris, només falta que ara un mestre vulgui fer 27 hores enlloc de 23... si ens falten hores per reunir-nos, com volen que fem més docència?

JRoca_Font ha dit...

Anna,
està clar que es volen estalviar uns calerons amb substituts. Els casos de mestres que facin aquesta opció sense gaire problemes organitzatius seran mínims, com a molt algun especialista dels que fan la seva especialitat i res més.
Salut

Rafel ha dit...

Penso que són plantejaments que poden tenir una lògica a una oficina o a una fàbrica, però aplicats a l'escola són un disbarat. Farien més difícil l'organització i la coordinació de l'equip i desorientaria més l'alumnat.
Què s'ha de fer en cas de baixa? de sortides? de substitucions puntuals? colònies? jornada intensiva? etc, etc...

JRoca_Font ha dit...

Rafel,
estic d'acord amb el que comentes. Són plantejaments poc raonats fruit d'un desconeixement del dia a dia escolar des de dins.
Salut