dimecres

Conscienciació infantil

Avui per primera vegada aquest curs he fet psicomotricitat al menjador (recordo als nous navegants que no tenim gimnàs), fins ara el temps havia permès fer les sessions a fora però avui ja ha començat a fer fred. Hi ha hagut un detall que m'ha arribat a dins. Resulta que l'any passat vaig recalcar moltíssim que en el menjador hi havia elements perillosos per la seguretat com per exemple les taules punxegudes. A les taules, com es pot comprovar aquí, hi ficàvem unes peces toves per evitar cops. Avui la sessió havia de començar (com sempre) amb un ritual d'entrada en el qual jo explicaria amb molta expressió aquests elements de seguretat, les peces toves estaven guardades a l'armari i jo les treuria per ensenyar a col·locar-les, això era la teoria. A la pràctica només entrar en el menjador els alumnes de P4 han trobat a faltar les peces de seguretat i m'ho han dit de seguida, les buscaven i no han parat de demanar-les fins que les hem col·locat. Ha anat perfecte perquè els de P3 (que també han vist l'escena) han captat ràpid de què anava la cosa i alguns s'han dedicat a col·locar les peces una i altra vegada (no és molt fàcil per unes mans de P3) imitant el meus gestos teatrals de minuts abans. D'aquesta manera m'he sentit satisfet perquè s'ha produit una conscienciació amb un tema molt important i en una edat molt petita.