dimecres

Per una EF de qualitat: les coses pel seu nom

Ahir vaig anar a entrenar com cada dimarts a l'equip d'hoquei i vaig comprovar amb sorpresa i perplexitat com els nois anomenen gimnàstica o gimnàsia a l'assignatura que fan a l'institut. Estic parlant de nois d'entre 14 i 15 anys que van a 5 instituts diferents i sense cap tipus de problema diuen l'errònea paraula en comptes d'educació física. Jo em pregunto quins MEF han tingut des de primària o quins professors d'EF tenen ara que permeten això. Està més clar que l'aigua que per molta gent això no té la més mínima importància però jo crec que si volem avançar a fer una EF de qualitat hem de començar per dir-ne el nom correcte.
En el món de l'educació hi ha molta gent que per desgana o per estar massa cremats permeten i de vegades fomenten que passin aquestes coses. Estic content de saber que molta gent m'ha fet arribar comentaris a través de la pàgina web defensant el nom correcte i això anima a seguir lluitant. Si tirem la tovallola amb això també la tirarem per defensar els nostres drets amb altres coses i arribarem a no tenir res i serà per culpa nostra.
Recordem sempre que la única lluita que es perd és la que s'abandona.