dilluns

El fenomen de tirar la tovallola

Avui hem fet Claustre i ens han confirmat que a les poblacions de menys de 5000 habitants no es farà la famosa sisena hora. Sembla ser que no hi ha mestres suficients per cobrir totes aquestes hores i que a sobre hi ha hagut una manca preocupant de substituts en molts centres, sort que la grip no ha fet estralls com altres anys!.
Fa uns dies em preguntava en un altre post si no era culpa de manca de previsió, doncs ara diuen que no, que tot estava perfecte però que s'han trobat que molts mestres abandonen el vaixell quan veuen que la mar no està calmada. Sembla ser que el Departament s'ha trobat amb molts mestres que tot i cursar la carrera s'han trobat saturats davant de les classes i ho han deixat córrer. Jo segueixo pensant que no hi ha hagut previsió però entenc que és possible que s'hagi produït aquest fenomen.
I com evitar el fenomen? jo aconsello als futurs mestres que s'ho pensin molt bé abans de començar la carrera doncs és una professió vocacional, no val dir allò de "M'agraden els nens" i quedar-se tan ample, t'han d'agradar però sobretot t'ha d'agradar ensenyar i organitzar activitats, s'ha de tenir molta paciència, sentit comú i alhora tenir un bon tracte amb els pares. Jo aconsellaria als futurs mestres participar com a monitors a grups d'esplai, grups d'escoltes, entrenar equips d'esport base, fer classes particulars, fer extraescolars, cangurs, etc... fer un conjunt d'activitats que ajuden a tenir un control davant dels alumnes i a comprovar si realment estem preparats per aquesta professió que cada dia és més dura, sí, no exagero, porto des del curs 98/99 i tan sols amb aquests anys ja hi he notat molt de canvi, i cap a pitjor. D'altra banda, seguint amb el fenomen potser les Facultats s'haurien de plantejar com fan les pràctiques a les aules perquè si hi ha mestres que ho deixen deu voler dir que les pràctiques no han estat del tot profitoses, penso jo vaja.

Tori Amos: I don't like mondays