diumenge

Les sabatilles de quadrus, l'informe Pisa, el bulling i la pèrdua de prestigi del professorat

Ja tinc les sabatilles noves de quadrus que em va cagar el tió, bé, podríem dir que el tió no sabia ni el meu número exacte ni el meu estrany gust retro per les sabatilles de quadrus i per això vaig haver de canviar les que inicialment m'havia cagat el pobre tronc apallissat. A la botiga la dependenta em va preguntar si eren per mi:
- Sí dona, contra gustos...
- Ja ho pots ben dir. Per cert, a què et dediques? ets escriptor o alguna cosa així?
- No, sóc mestre.. però també escric.
- Ja m'ho semblava, la gent que compra aquestes sabatilles de quadrus acostumen a ser escriptors o guionistes, deu ser que els inspiren.
- Doncs que bé, a veure si em porten sort i escric coses interessants, quan escric acostumo a portar sabatilles de quadrus...
- Ja m'imagino que no les portes per anar pel carrer..
- Bé, com a molt per anar a tirar les escombraries.
- Espero que no gaire lluny..
- A la porta de casa, a Tona fem recollida porta a porta.
- Està bé. Per cert, has dit que ets mestre...
- Sí.
- I vas de colònies?
- Cada any, per?
- Suposo que no portaràs les sabatilles de quadrus a les colònies...
- Per què no les puc portar?
- Has sentit a parlar del currículum ocult?
- Sí, és clar.
- I no et fa por que els teus alumnes agafin els teus costums.. diguem-ne frikis?
- Òndia, no hi havia pensat.
- Doncs pensa-hi, ara imagina que tots arriben a casa seva i demanen insistentment unes sabatilles de quadrus, què passaria amb els sabatilles amb forma d'animal simpàtic? i amb les sabatilles Killer Bunny que valen un pastón? i les de la cara del Homer Simpson? i no cal que et digui que avui en dia els nanos tenen tot el que demanen.
- Mmm.
- No et facis el despistat! no cal que et digui com s'escampen les modes per les escoles: en una comencen amb els maleïts ScoobyDoos i en dos dies ja estan escampats arreu...la moda de les sabatilles de quadrus començaria a la teva escola i de seguida s'escamparia per la resta d'escoles del país, i del món, és la globalització! és que sembla que no ho vegis!
- Però...
- Ni però ni tonteries! Tu saps el cataclisme econòmic que podria provocar això? riu-te'n del crack del 29, de la crisi del petroli, de les tàctiques del Rijkaard! que no ho veus? quina edat tens?
- Trenta-dos.
- I tu creus que és normal que amb trenta-dos anys portis aquestes sabatilles de quadrus? ja saps que comprant-les tu estàs provocant que un avi se'n quedi sense?
- Però és que va ser el tió que..
- I amb trenta-dos anys i encara estàs amb el tió? Ara ho veig clar: no m'estranya ni l'informe Pisa, ni el bulling, ni la pèrdua de prestigi del professorat, massa vacances!
Foto: "A mi m'agraden!" de JRoca

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Genial!! Jo també estic contenta amb les meves sabatilles noves. Bon any!!!

JRoca_Font ha dit...

Les sabatilles noves són una de les coses que associo amb el Nadal i aquestes festes. Bon any!