dissabte

Aprenentatge emocionant

Comencem l'any a Diari MEF amb una mica de reflexió que ens arriba a través del programa Redes de TVE que presenta Eduard Ponset. El programa parla, entre d'altres coses, de la futura formació dels mestres que ha de permetre que siguin capaços d'ajudar als alumnes a gestionar millor les seves emocions. Jo ho relaciono inequívocament amb l'educació física tot i que pràcticament no en facin referència al programa.
Fa poc, una amiga que està estudiant MEF i que és professora de teatre em comentava horroritzada com a la seva facultat hi ha professors que desconeixen la importància de l'expressió corporal. És una llàstima que encara avui l'educació física tingui l'etiqueta exclusiva de l'esport fins i tot a les facultats on se suposa que han de treure aquesta etiqueta als futurs mestres.

Aquest altre programa parla de la meditació i l'aprenentatge:

3 comentaris:

Ricard ha dit...

Tens tota la raó, poca gent aprecia la importància que té l'EF per l'educació global de l'alumnat. És quelcom amb el que ens hem d'acostumar a lluitar.

Anònim ha dit...

Estic totalment d'acord, l'educació física hauria de ser molt més important a l'escola, però per desgràcia ni des de les escoles ni des del departament es fa el suficient per afavorir aquest área,
A la meva facultat, l'expressió corporal, era una assignatura de 4,5 crèdits igual que la iniciació esportiva o altres! També es cert que jo vaig estar d'Erasmus a Noruega i us puc asegurar que a la facultat de HiO, vam treballar molt més l'expressió corporal!

JRoca_Font ha dit...

Ricard,
sí, i com en d'altres temes gran part de la culpa és dels propis MEF que tiren la tovallola.
Anònim,
m'imagino que depèn de la facultat, jo vaig estudiar a la UAB entre el 93 i el 96 i puc dir que ens van formar molt bé en expressió corporal; actualment espero que continuïn igual. El comentari que em va fer la meva amiga anava cap a alguns professors de la seva facultat, es veu que no en tenen ni idea, una llàstima.
I d'escoles hi ha de tot, és allà on els MEF hem de fer pedagogia amb la resta del claustre per dignificar l'EF. Del Departament poca cosa bona en puc dir si permeten que molts centres treballin l'EF en condicions pèssimes, ho he viscut durant molts anys.
Salut