divendres

El bloc com a eina educativa

S'han de veure les conseqüències del post que vaig escriure ara fa una setmana queixant-me de la poca col·laboració en el bloc-revista de l'escola. El bloc-revista del qual tot el Claustre té el password des de fa mesos ha crescut de cop, ara caldrà esperar a la consolidació perquè ja sabeu allò d'una flor no fa estiu. Per la meva part hi he introduït Podcast fets pels alumnes en horari d'informàtica, comptadors i enllaços d'interès, crec que ara tenim una revista prou atractiva que alhora és pionera, almenys que jo sàpiga, al nostre país.
En la darrera reunió SEMTIC vaig explicar a la resta de coordinadors TIC coses sobre els blocs des d'una vessant educativa, la xerrada va ser molt satisfactòria i em van fer força preguntes que vaig contestar encantat. Vaig repartir uns fulls amb explicacions als assistents sobre alguns aspectes educatius a tenir en compte sobre els blocs, us en copio una part:

La revista-bloc escolar ideal

  • S’actualitza sovint
  • Cada mestre s’hi implica amb els seus alumnes. Hi ha una carpeta compartida on deixen posts i el coordinador TIC ho penja a Internet.
  • Els alumnes veuen la revista com a una eina comunicativa.
  • Els alumnes la dissenyen i en trien part dels continguts i estètica.
  • Té Flickr, Podcast, comptadors i altres aplicacions.
  • Els pares hi col·laboren mitjançant l’AMPA.
  • Té enllaços educatius interessants.
Sortint alguns companys em comentaven que es plantejaven fer un bloc a la seva escola, una gran notícia per aprofitar les noves tecnologies, segur que a la propera reunió ja serem més.
Bé, que passeu un bon cap de setmana, avui us regalo aquesta cançó:


The Who: Sally Simpson. Tommy