dimarts

A principis de segle?

Ho veig escrit, ho sento per la ràdio i per la tele: la frase "a principis de segle" s'utilitza fent referència a principis del segle XX quan "a principis de segle" s'hauria d'utilitzar referint-nos precisament als anys que estem vivint avui en dia, us hi heu fixat també? s'entén que aquesta errada es faci l'any 2001, 2002 i si vols el 2003 però és que aviat serem el 2008!

La Diputació de Barcelona ha editat fa poc una guia sobre rutes literàries per Parcs Naturals, la guia és collonuda, he fet un parell d'aquestes rutes i són genials. Però hi ha un però a la guia, no a les rutes, us ho copio:

"En aquesta gran masia hi va fer diverses estades Joan Maragall al costat d'altres prohoms de principis de segle, com el músic Amadeu Vives o els pintors Josep Pijoan, Santiago Rusiñol o Ramon Casas." Ha hagut de mirar les biografies de tots ells per assegurar-me que fa força anys que estan morts i enterrats, en cas contrari seria molt gratificant anar fer el cafè amb ells i petar la xerrada sobre l'actualitat del país.

Foto: JRoca "Castell de Tagamanent" Ruta 4 de la guia

3 comentaris:

ErrareHumanumEst ha dit...

Osti. No crec que sigui perquè van redactar aquesta obra al 2001 o abans. Com que tot plegat deu ser extret d'altres obres anteriors al 2001, segurament deuen haver copiat textualment de la obra referència la frase "a principis de segle" sense haver pensat en corretgir-ho. Em sembla que tinc el llibre aquest a casa, miraré si realment les referències són anteriors al 2001.

JRoca_Font ha dit...

Jo diria que la cosa és més de "xip" que tenim al cap que ens diu que principis de segle és principis del segle XX.
Salut

Salvador Macip ha dit...

Estic d'acord amb tu: el principi de segle més proper que tenim és el XXI. Però costa treure's de sobre el costum. Jo almenys m'esforço. A la biografia de la solapa del meu proper llibre hi poso que visc a NY
"des del segle passat" i tothom que ho ha llegit fins ara ha pensat si no es tractava d'una errata abans de caure-hi. I l'altre dia m'entrevistaven a la ràdio i parlava sobre la moda dels blogs, que va "començar a principis de segle". La primera imateg que et ve al cap és la dels noucentistes escrivint un blog amb ploma i paper, és cert...