divendres

Recordatori de les normes

Començat el curs acostumen a arribar nens nous a l'escola, normalment són immigrants però de vegades també hi ha nens catalans que canvien d'escola per les circumstàncies que sigui. A l'hora d'EF em trobo amb un nen nou que com que no sabia que tocava EF no ha portat xandall, es queda una mica apartat pensant que no li deixaré fer EF.
- Vine.
- És que no porto xandall, no sabia que tocava gimnàstica..
El primer que em ve al cap és que a l'escola on estava eren estrictes amb el tema xandall la qual cosa m'agrada però em sorprèn que digui gimnàstica i no EF.
- Ara no toca gimnàstica, toca EF i com que no ho sabies te'n deixo fer, ara, quan arribis a la classe apunta't bé els dies que toca.
Amb els alumnes asseguts aprofito per fer un recordatori de les normes (sé que semblaran estrictes però una assignatura així les necessita pel bon funcionament):
- Abans de començar, algú li vol explicar a ...... les normes de la sessió d'EF?
Aixequen la mà ben bé deu o dotze nens.
- Quan en Jordi parla no es pot parlar, quan acaba si hi ha algun dubte hem d'aixecar la mà.
- Molt bé, ara tu.
- No podem enfilar-nos enlloc ni tocar cap material sense el permís d'en Jordi.
- No podem anar al lavabo sense el permís d'en Jordi.
- Si aixequem un banc suec no ho podem fer per sobre de la cintura.
- Hem d'endreçar el material al final de la sessió.
- Si hi ha algun nen que no pot fer EF és el teu ajudant.
- Si parlem estem perdent temps i al final juguem menys..
- Hem de portar xandall i vambes.
- Després d'explicar un joc sempre podem preguntar per a què serveix.
- Sí, i mai ho feu, al final ho acabo dient jo...
- És que no hi pensem.
etc...
- Val, vinga començarem que no ens agrada perdre temps. Ja sabeu que primer sempre fem un joc de rapidesa per fer esclafament, després una part més llarga d'algunes activitats i acabem amb una activitat tranquil·la.